Tysk

Mangler idéer til forberedelse af tysk-eksamen

20. maj 2015 af hejhejduu (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej,

Jeg har været så (for mit vedkommende) utrolig uheldig at trække mundtlig tysk eksamen (B-niveau), og jeg kan derfor bruge al inspiration til hvordan jeg forbereder og øver mig. Er der nogen der kender nogle gode hjemmesider med opgaver, spil, film, whatever? Jeg tager imod al hjælp. Tusind tak. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. maj 2015 af Jaggery (Slettet)

Hvornår er eksamen? :)


Svar #2
26. maj 2015 af hejhejduu (Slettet)

@Jaggery Den er d. 24. juni :)


Brugbart svar (1)

Svar #3
26. maj 2015 af Superstjernen (Slettet)

Jeg trak nitten sidste år - det er faktisk ikke så slemt som man lige tror.

Jeg begyndte allerede i starten af læseferien at se små videoklip/filmklip på youtube og diverse andre hjemmesider. Ofte er det korte segmenter, med et let forståeligt tysk. Vi havde også gennemgået et par sangtekster, som også var opgivet i pensum, og dem begyndte jeg bare at høre non-stop on repeat. 

Ellers kan jeg huske at jeg lavede et skema i Word hvor jeg havde fem kolonner (vores pensum var opgivet til at være 5 emner). Under hvert tema skrev jeg så hvilke tekster vi havde arbejdet med, og så gav jeg et kort resume (boullionsætninger) - så jeg kunne bruge dem til perspektiveringen. 

Jeg frygtede selv den tekst man skulle trække på tysk, og gengive på dansk - men det er faktisk ikke så slemt, man skal tage det stille og roligt.

Håber det hjalp :-) 


Svar #4
26. maj 2015 af hejhejduu (Slettet)

@Superstjernen Det hjalp faktisk, tusind tak. :) 


Skriv et svar til: Mangler idéer til forberedelse af tysk-eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.