Matematik

Til DIG som har været til eksamen i matematik mundtligt

16. juni 2015 af Anonyyyym - Niveau: B-niveau

Har lige nogle sprg.  Hvor langtid skal man være inde og fremlægge om sit emne man har trukket?  Stiller de meget svære spørgsmål? og hvad spørger de f.eks. 
 


Brugbart svar (0)

Svar #1
16. juni 2015 af mette48

Det varierer alt efter fag, spørgsmål og hvad du selv er kommet ind på.


Brugbart svar (0)

Svar #2
16. juni 2015 af powpow

http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF10/Vejledninger%20til%20laereplaner/Stx/100806_vejl_matematik_A_stx.pdf


Brugbart svar (0)

Svar #3
16. juni 2015 af kurot0ra (Slettet)

Har lige været til matematik b eksamen. Jeg mener det var omkring 25 min jeg var inde at fortælle om det emne jeg havde trukket. Et godt råd er at forberede dig godt og når du har trukket dit emne og kommer ind i forberedelseslokalet så gennemgå emnet på en tavle og tal højt for dig selv. Om de stiller svære spørgsmål er svært at svare på. Hvis du har læst grundigt op og forstår matematikken og beviserne, så er spørgsmålene ikke svære. Et andet godt råd er at tage styringen under eksaminationen, da du på den måde kan prøve at undgå at tale om de dele af det overordnene emne som du ikke er så stærk i. Typer af spørgsmål de kan stille er f.eks.:
- "Hvorfor skriver du c2 ved dit pythagoras bevis?"
- "Hvor kommer differenskvotienten fra? Hvorfor ser den ud som den gør?"
Min oplevelse er altså at spørgsmålene ikke er svære, hvis man har styr på hvad man laver.

Held og lykke til eksamen! :)


Svar #4
18. juni 2015 af Anonyyyym

Jeg ville ønske jeg havde læst din besked inden jeg gik ind til eksamen #3!! Alt det du skrev oplevede jeg hahaha :( Hold da op, vidste ikke det var så svært


Skriv et svar til: Til DIG som har været til eksamen i matematik mundtligt

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.