Andre fag

PRØVET I EN UGE NU UDEN....

16. juni 2015 af hejtykke2 (Slettet) - Niveau: A-niveau

at få svar... HJÆLP!

Hej alle

Jeg er igang med at lave et talepapir og er kommet til fagenes samspil. Jeg har valgt dansk A og samf A. Mit emne er: kommunikation - muligheder og begrænsninger, min sag er: de sociale medier med særligt fokus på facebook. 

Jeg er kommet frem til dette, men er det nok? eller skal jeg have mere med? har jeg glemt noget? skal jeg rette noget?

Det er forresten skrevet på en måde, som jeg kan forstå det og snakke ud fra - det bliver rettet til, så det bliver mere punktform-agtigt. Men håber i kan forstå det alligevel.

Fagenes samspil:

valgt disse fag til at belyse min problemformulering fordi: i forhold til dansk - humanstisk - studerer subjekter og subjekters subjektive forhold til andre subjekter - altså det individuelle og konkrete. Hvor jeg analyserer og fortolker på noget som kun sker én gang - kan ikke gentages - mens jeg bruger samfundsvidenskaben altså samfundsfag til at kvalificere de tolkninger jeg kommer frem til i dansk. Med andre ord: fra konkret til generelt. - teorier og modeller til at se sammenhænge -> komme til en forklaring.
Humanistisk metode: begrænset pga. manglende fakta - svært at generalisere - altid være en undtagelse - humanistiske teorier nemmere at vælte argumentationsmæssigt - derfor brugt samfundsvidenskaben - kan generalisere og forklare sammenhænge - hvorfor det er, som det er - altså finde grunden


Skriv et svar til: PRØVET I EN UGE NU UDEN....

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.