Studievejledning

Arbejdsår inden HF

25. juni 2015 af Minta

Hej.

Jeg har netop afsluttet min 9. klasses afgangsprøve, og prøver nu at finde ud af hvad jeg skal efter sommerferien. Min oprindelige plan var at starte på STX, men i Juni fik jeg besked om at jeg ikke kom ind på nogle af mine 4 prioteter, og derfor blev jeg sendt til et gymnasium med et rigtig dårligt ry. Herefter har jeg dog fundet ud af at STX formegentlig ikke er noget for mig. Jeg har svært ved at være mundtlig i timerne og at fremlægge, pga socialfobi- og angst. Dette påvirker mine standpunktskaraktere, og mine eksamenskaraktere er betydeligt bedre end disse standpunktskaraktere. Derfor mener jeg at HF er det rigtige for mig da man jo udelukkende får eksammenskraktere.

Jeg har i dag talt om situationen med min studievejleder, da man jo ikke kan gå direkte fra folkeskolen til HF. Jeg havde ikke den store lyst til 10. klasse(hvilket han heller ikke anbefalede mig), og det er der problemet ligger. Han fortalte at jeg godt kan holde et arbejdsår - hvor jeg både arbejder med nogle personlige ting(som denne angst jeg tidligere beskrev), og arbejder på mit nuværende job. Det lyder som den helt rigtige løsning for mig, men jeg synes bare at der alle steder står at man KUN kan tage 10. klasse eller første år på STX? Jeg ved godt at han har styr på det, vil dog bare lige høre jer, hvad i tænker? Har i nogle erfaringer?

Hilsen Celina


Skriv et svar til: Arbejdsår inden HF

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.