Engelsk

Enerst Hemingway - Now I lay me

01. oktober 2015 af KlogeM (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hejsa!

Ville høre om der var nogen herinde som har arbejdet med teksten "Now I lay me" af Enerst Hemingway? Jeg skal skrive en aflevering om denne tekst, men synes teksten er rimelig svær at finde ud af...

På forhånd tak!


Brugbart svar (0)

Svar #1
02. oktober 2015 af Moderatoren

Beskriv så præcist som muligt hvad du har problemer med. Gør rede for hvad du ved, og hvad du ikke ved. På den måde undgår du, at lektiehjælperen bruger tid på at forklare ting, som du i forvejen er bekendt med. Dette illustrerer også, at du har tænkt over opgaven, hvilket ofte giver hurtigere og bedre svar.


Svar #2
02. oktober 2015 af KlogeM (Slettet)

Jeg forstår teksten - altså kan læse den - jeg kan bare ikke analysere den. Jeg kan ikke rigtig finde nogle "guldkorn" eller meningen med den, jeg har forstået at ham vi følger ikke kan sove efter at være blevet bombet om natten, og derfor tænker tilbage på nogle fisketure mm.. En nat snakker han så med manden ved siden af sig som tror at alt vil blive godt hvis bare vores hovedperson gifter sig..

Jeg synes normalt Heminways tekster er virkelig gode og kan altid få nogle ting ud af dem - men det kan jeg slet ikke med den her..


Skriv et svar til: Enerst Hemingway - Now I lay me

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.