Mediefag

Mediefag - Hvordan er faget?

16. december 2015 af SPRB (Slettet) - Niveau: 10. klasse

Hej alle!

Jeg sidder og skal vælge en linje til når jeg starter på gymansiet næste år (STX), og er meget i tvivl om hvordan mediefag er at have som fag? Så fortæl gerne hvad det handler om, og jeres personlige oplevelser omkring faget :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
07. februar 2016 af Mawias

Man lærer om kameravinkler, belysning, perspektiv, hvordan man håndterer et kamera og hvordan man redigere, general analyse af film, de forskellige filmgenrer (hvordan karakteriserer man dem og hvordan opstod de), du kommer til at lave filmprojekter (et par kortfilm).


Svar #2
07. februar 2016 af SPRB (Slettet)

#1

Man lærer om kameravinkler, belysning, perspektiv, hvordan man håndterer et kamera og hvordan man redigere, general analyse af film, de forskellige filmgenrer (hvordan karakteriserer man dem og hvordan opstod de), du kommer til at lave filmprojekter (et par kortfilm).

Tak for dit svar :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
07. februar 2016 af JulieW99

Jeg havde medie to gange, og blev så nødt til at skifte til billedkunst, da jeg skiftede klasse. Medie virkede super. Billedkunst er direkte forfærdeligt.

- - -

Vh Julie


Svar #4
08. februar 2016 af SPRB (Slettet)

#3

Jeg havde medie to gange, og blev så nødt til at skifte til billedkunst, da jeg skiftede klasse. Medie virkede super. Billedkunst er direkte forfærdeligt.

Så er der godt at jeg har valgt musik, som mit kunstneriske fag ;)


Skriv et svar til: Mediefag - Hvordan er faget?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.