Dansk

Det moderne gennembrud

04. februar 2016 af mmmjjj (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej, skal tanke skrive om disse 4 spørgsmål, nogle der kan hjælpe! Skal afleveres imorgen!! evt. nogle der vil hjælpe med svaret eller har nogle notater.....

Hvordan så man på virkeligheden i det moderne gennembrud i forhold til romantikken?

Hvordan så man på mennesket i det moderne gennembrud i forhold til romantikken?

Hvad skete der i forholdet mellem land og by i perioden?

Hvad diskuterede man med hensyn til køn og kærlighed?


Svar #2
04. februar 2016 af mmmjjj (Slettet)

Tak, men kan stadig ik rigtig finde svar på de 2 første spørgsmål....


Brugbart svar (0)

Svar #3
05. februar 2016 af Moderatoren

Hvor forsøger du ellers at finde svar på spørgsmålet?

Beskriv så præcist som muligt hvad du har problemer med. Gør rede for hvad du ved, og hvad du ikke ved. På den måde undgår du, at lektiehjælperen bruger tid på at forklare ting, som du i forvejen er bekendt med. Dette illustrerer også, at du har tænkt over opgaven, hvilket ofte giver hurtigere og bedre svar.


Svar #4
05. februar 2016 af mmmjjj (Slettet)

Forsellen på det moderne gennembrud og romantikken forstår jeg ikke. Jeg forstår godt de to nederste spørgsmål, detmed industriproduktionen, at folk flyttede ind til de større byer. Der var regler for sex før ægteskab i forbindelse med kvindeundertrykkelsen. 

Men har problemer med de to første spørgsmål. Det moderne gennembrud skulle naturvidenskaben og menneskets fornyft give mennesket nye muligheder for at forstå sig selv og naturen. 

Håber du kan hjælpe mig med de to første....


Skriv et svar til: Det moderne gennembrud

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.