Fysik

Kinematik - vektorer

16. februar 2016 af promas - Niveau: A-niveau

Hej,

Jeg har siddet fast med denne opgave i lang tid nu og ved stadigvæk ikke, hvordan jeg skal gribe den an. Facit er

v=\frac{2}{\sqrt{5}}\,\frac{m}{s}

Jeg håber I kan hjælpe med mig og give mig nogle hints - på forhånd tak.

Vedhæftet fil: opgave.JPG

Brugbart svar (0)

Svar #1
16. februar 2016 af peter lind


Brugbart svar (0)

Svar #2
16. februar 2016 af peter lind

Det ser lidt mærkeligt ud. Er der ikke foran noget mere generelt om systemet. Hastigheden af blokken vinkelret på bæltet vil aftage på grund af gnidning. Den eneste nedregrænse for den vinkelrette hastighed er 0 og så burde den mindste hastighed være bæltets hastighed altså 1m/s


Svar #3
16. februar 2016 af promas

Nej, den eneste beskrivelse af opgaven er allerede vedhæftet - opgaven er efter min mening også lidt svær at forstå. Der findes et hint til opgaven - men jeg ved ikke hvordan jeg skal bruge informationen.

PS: Hvordan vedhæfter jeg egentlig et billede, uden at det skal blive til at hyperlink?

Vedhæftet fil:hint.png

Svar #4
16. februar 2016 af promas


Brugbart svar (0)

Svar #5
16. februar 2016 af peter lind


Brugbart svar (0)

Svar #6
16. februar 2016 af peter lind

Ad dit sidste billede: Det er jo k jeg skal kende.  k = 0 svarer til at blokken er stoppet.

Under skriv et svar er der en bjælke med diverse symboler. Trykker du på det 3. sidste (et billed) kommer der et vindue op, hvor du kan indtaste adressen på det billede du vil have lagt op


Svar #7
16. februar 2016 af promas

Tak for det - men jeg forstår dog stadig ikke, hvordan der kommes frem til at 

v=\frac{2}{\sqrt5}\,\frac{m}{s}


Skriv et svar til: Kinematik - vektorer

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.