Dansk

Spørgsmål vedrørende dansk eksamen

30. april 2016 af anonym005 - Niveau: 9. klasse

Er det rigtigt at jeg har ca. 7-10 min at analysere min tekst grundigt, fortolkning og perspektivering osv. + læse mit oplæsningsstykke? - og kan man kan vælge at læse et stykke op fra sit eget prøveoplæg? Hvordan forgår det så efterfølgende? Hvad vil lærer og censor snakke om? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
01. maj 2016 af Spørgeanna (Slettet)

Det med tiden er helt rigtigt. Jeg ville personligt prøve at snakke i 10 minutter for at styre det meste af eksamen selv. 

Ja du kan sagtens læse et stykke for dit eget prøveoplæg op medmindre du har et maleri eller sådan noget selvfølgelig. Du skal bare være opmærksom på at du maks må læse 650 bogstaver op og det skal heller ikke ligge for meget under.

Efter du selv har snakket i 10 minutter vil din lærer og sensoren (primært din lærer) stille dig spørgsmål vedrørende dit prøveoplæg. Det kan både være noget du ikke er noget omkring i din analyse eller noget de vil høre mere om. Dette gøres for at sikre sig at du har sat dig ordenligt ind i stoffet og kan svare ud over det du selv har sagt. Denne samtale kan variere meget i tid alt efter dine svar. Hele eksamen tager 25 min hvor de første 10 min. er dine, så kommer den frie samtale og til sidst voteringen.

Håber du kan bruge mit svar held og lykke med eksamen.


Brugbart svar (0)

Svar #2
01. maj 2016 af 2dinner (Slettet)

Dette burde din lærer have informeret dig om...


Svar #3
08. maj 2016 af anonym005

#1 Tusind tak for svaret, det er meget brugbart!


Skriv et svar til: Spørgsmål vedrørende dansk eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.