Studievejledning

Udsmidning ved sommerferie - HF

01. maj 2016 af wmr97 (Slettet)

Hej, jeg går lige nu i 1.HF og har rimelig højt fravær (14 procent for året). Jeg har ikke fået nogen skriftlig advarsel endnu og vi nærmer os snart sommerferie og eksaminerne. Kan man blive smidt ud/meldt ud uden nogen skriftlig advarsel? :)

På forhånd tak
 


Brugbart svar (0)

Svar #1
01. maj 2016 af JulieW99

Nej, du skal have en advarsel først er jeg ret sikker på.

- - -

Vh Julie


Svar #2
01. maj 2016 af wmr97 (Slettet)

Altså skriftlig advarsel right? Var op til en indeledende samtale på 4 procent som 10 elever fra klassen også var op til, men de kan vel ikke smide en ud på baggrund af det?


Brugbart svar (0)

Svar #3
01. maj 2016 af 123434

Altså vil ikke sige, at 14% fravær er lidt, men det er da heller ikke helt voldsomt. Du har ikke fået nogen advarsel overhovedet, så mon ikke du bare skal gå til de eksaminer og gøre det så godt, som du kan 


Brugbart svar (0)

Svar #4
01. maj 2016 af JulieW99

Ja, en skriftlig. De kan ikke bare smide dig ud uden videre, hvis du ikke har fået en advarsel først. 4% burde ikke være en advarsel. Men 14% for året er bestemt for meget at have. Ved os er der advarsel på 10%, og udsmidning på 20%.

- - -

Vh Julie


Svar #5
01. maj 2016 af wmr97 (Slettet)

Ja okay, tænkte jeg nok. Jeg går også på HF, tror de har længere snor her, i forhold til stx :) Men tak for svar!


Brugbart svar (0)

Svar #6
01. maj 2016 af JulieW99

Det tænker jeg ikke at du skal regne med. Jeg kender en på HF, der har været ved at blive smidt ud, pga. for højt fravær. 10-20% ish.

- - -

Vh Julie


Skriv et svar til: Udsmidning ved sommerferie - HF

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.