Matematik

Karakterfordeling

04. maj 2016 af Karina1998 - Niveau: A-niveau

En der vil hjælpe mig med denne opgave?


Brugbart svar (0)

Svar #1
04. maj 2016 af peter lind


Brugbart svar (0)

Svar #2
04. maj 2016 af peter lind

Find antal elever, der har deltaget i stikprøven fra 2012. Fordel disse på karakterer efter fordelingen i det første skema for eks. 0,14% af eleverne skulle have fået -3

brug χ2 test


Brugbart svar (0)

Svar #3
05. maj 2016 af OnceUponATime

HUSK!!! At slå dumpekaraktererne sammen! Ellers får du et forkert resultat. Jeg er ikke i stand til at forklare hvorfor, da man skal have indsigt i teorien bag.

Brugbart svar (0)

Svar #4
05. maj 2016 af SådanDa

#3 hvorfor vil du slå dumpekarakterene sammen? Det virker umiddelbart som en meget dårlig idé.


Brugbart svar (0)

Svar #5
05. maj 2016 af SådanDa

Jeg kiggede lidt på det, og jeg tror at #3 er bekymret for det lave antal forventede i gruppen af elever som får -3. En gammel tommelfingelregel siger at ingen af de forventede må være under 5. Men oftest er man tilfreds hvis blot under 20% af de forventede er under 5, og ingen er under 1. Så det burde ikke være noget problem i dette tilfælde. Dog skal det siges at hvis du kommer frem til en p-værdi meget tæt på 0.05, så bør du måske undersøge sagen yderligere.


Brugbart svar (0)

Svar #6
05. maj 2016 af Soeffi

#0.


Brugbart svar (0)

Svar #7
06. maj 2016 af OnceUponATime

#5 yes det var den tommelfingerregel. Og nej det er ikke en dum ide, for jeg har lavet præcist samme opgave. Det rigtige facit får du ved at slå dumpekarakterer sammen.

Skriv et svar til: Karakterfordeling

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.