Studievalg og videregående studie

Odontologi-studerende på uni (førsteårsprøven)

09. maj 2016 af Yawnz (Slettet)

Hej!


Jeg er en odontologi studerenede på 2.semester der skal op til eksamen i "Medicinsk celle-vævsbiologi og excitable celler" og regner med at jeg dumper den, da jeg ikke har været med fra starten af semesteret pga personlige forhold. Derfor vil jeg gerne søge om dispensation, så jeg kan få rykket min eksamen til næste år (forår 2017), således at jeg kan følge med og sikre at jeg består den anden gang. Jeg ved godt, at man har tre eksamensforsøg, men gælder det også for os, hvor førsteårsprøven indgår i vores studie? Jeg har nemlig hørt, at man skal bestå alle eksamener inden 3. semester start for ikke at blive smidt ud og jeg ved at ikke har mulighed for det, da jeg ikke helt forstå pensum endnu.

Ved nogen hvad mine muligheder er?
Mange tak på forhånd!
 
Venligst
Nadia El-Souri
 


Brugbart svar (0)

Svar #1
09. maj 2016 af JulieW99

Det bedste svar får du fra din studievejledning, eller hvad man nu har på universitetet. Kontakt dem hurtigst muligt, og hør dig ad.

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #2
09. maj 2016 af Dulugtergrimt

Hvis det hele glipper, så gør forsøget. Jeg tog den nævnte eksamen på 2 ugers læsning og gennemgang af eksamenssæt. Spørgsmålene er langt de fleste af gangene gengangere fra tidligere semestre, og det kræver trods alt 'kun' 02 at bestå.

Brugbart svar (0)

Svar #3
08. juni 2016 af guzbak

Hvad endte det så med? :-) Det er rart at dele erfaringer, til hvis andre har lignende problemer fremover.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Odontologi-studerende på uni (førsteårsprøven)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.