Tysk

Gennemgang af grammatik - 168 ord

15. maj 2016 af ChapTs (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej.
Tysk er ikke lige mit stærkeste fag, så det ville være super fedt, hvis der var en, der ville gennemgå mit grammatik i denne opgave. Hvis du har overskud, så må du meget gerne også forklare hvorfor det skal være sådan.

Du kan finde opgaven vedhæftet, hvor det, der skal gennemgåes, er markeret i fed skrift :)

Tak på forhånd.

Vedhæftet fil: Wir sind wir.doc

Brugbart svar (0)

Svar #1
16. maj 2016 af Stygotius

Det kan desværre ikke rettes. Det hele er alt for kaotisk. En tysker ville ikke forstå meget af det.

a) -Du skal lære hvilke kasus de forskellige præpositioner styrer.

b) -Du skal lære en del om ordstillingen i tyske sætninger

c) -Du skal lære hvilke verbeformer man skal bruge

d) -Du kunne godt have gjort dig den ulejlighed at undersøge hvilket køn de forsk. navneord er.

ad b) -verballeddet står allersidst i en tysk bisætnng

         -p.p. (kort tillægsform) og infinitiv står sidst i en tysk hovedsætning og næstsidst i en bisætning


Svar #2
16. maj 2016 af ChapTs (Slettet)

#1

Det kan desværre ikke rettes. Det hele er alt for kaotisk. En tysker ville ikke forstå meget af det.

a) -Du skal lære hvilke kasus de forskellige præpositioner styrer.

b) -Du skal lære en del om ordstillingen i tyske sætninger

c) -Du skal lære hvilke verbeformer man skal bruge

d) -Du kunne godt have gjort dig den ulejlighed at undersøge hvilket køn de forsk. navneord er.

ad b) -verballeddet står allersidst i en tysk bisætnng

         -p.p. (kort tillægsform) og infinitiv står sidst i en tysk hovedsætning og næstsidst i en bisætning

Mange tak for det. Er igang med at kigge det hele igennem, og sidder i øjeblikket og kigger på præpositionerne. Jeg har dog lige et enkelt spørgsmål. Hvordan ved jeg, hvilken form af diese, jeg skal bruge? Det forvirrer mig en smule, når der f.eks. skal stå dieser länger, men der er ikke noget køn fra navneordet, jeg kan følge. Forstår du mig? 


Svar #3
16. maj 2016 af ChapTs (Slettet)

nvm., fandt ud af, jeg havde konstrueret sætningen forkert.


Brugbart svar (0)

Svar #4
16. maj 2016 af Stygotius

Ordet "dieser" repæsenterer ordet "Krieg". Dette ord er jo hankøn og "dieser" skal kongruere med det og styres af præpositionen "über", der som bekendt styrer akkusativ. Altså skal der stå "diesen".


Skriv et svar til: Gennemgang af grammatik - 168 ord

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.