Studievalg og videregående studie

Medicinstuderende

01. august 2016 af clevershi (Slettet)

Hej

Er der nogle herinde som er så heldige at have fået tilbudt en studieplads på medicin (sommerstart), som kunne lade os følge med i deres daglige oplevelse af studiestarten? Måske fortalt lidt dagbogs-agtigt. 

Er selv blevet tilbudt en standbyplads, og er nysgerrig. Det kunne være enormt hyggeligt at følge med ;)


Brugbart svar (1)

Svar #1
01. august 2016 af K92H (Slettet)

Tillykke med pladsen! Nu nævner du jo ikke, hvilket universitet du er blevet optaget på, men jeg ved, at KU har lavet nogle videoer og interviews med studerende. Det kunne være, det kunne være til lidt hjælp :) 

http://studier.ku.dk/bachelor/medicin/video_q_and_a_studievalg/

 http://studier.ku.dk/bachelor/medicin/interview/

Alternativt kan du, hvis du har Instagram, følge https://www.instagram.com/kustudieliv/. De har hver uge en ny studerende, der overtager profilen, så man kan følge med i deres hverdag på studiet, og det kunne sagtens være en medicinstuderende. Det ved jeg i hvertfald, at de har haft før.

Håber det kunne hjælpe :)


Svar #2
02. august 2016 af clevershi (Slettet)

Det kunne det helt klart :) Tusind tak skal du have!


Brugbart svar (1)

Svar #3
09. august 2016 af JEEJ2008

Studiet bliver hurtigt hverdag... og er et ganske alm. studie ligesom alle andre ... just saying :)

Når du er så heldig at få have tilbudt en standby plads, så ved du jo hvor du skal hen næste år og hvad du skal(?) Må jeg foreslå at du udnytter tiden til fulde... hvis du ikke allerede bor i din studieby så find en nice lejlighed/værelse, evt. find et job, find et sted at dyrke sport osv.

Studiemæssigt oplever rigtig mange at overgangen fra gym. til uni. simpelthen er et kulturchok og alt for hårdt. Derfor kunne du også med fordel sætte dig ind i dit universitet - hvad ligger hvor, og hvordan gør du sådan og sådan. Find ud af hvilke bøger de bruger på det første år - lån dem på biblioteket (køb dem ikke nu da pensum kan skifte) og brug lidt tid på at sætte dig ind i hvordan du læser/lærer materialet. Siger ikke du skal læse pensum ;) men det er guld værd at vide hvilken studieteknik man skal bruge for at komme igennem studiet. :) - Du kunne med fordel også allerede nu begynde at sætte dig ind i bevægeapparatet og evt. celler og væv. :) - evt. kunne du også tage til nogle forelæsninger - mange af dem er offentlige :)

Mvh.


Svar #4
16. august 2016 af clevershi (Slettet)

#3 Tusind tak skal du da i hvert fald have! :D

- Har du evt. en ide om hvilke bøger man bruger på det første semester? 

Ideen om at tage til forelæsninger er simply perfekt. Hvor kan man se hvor og hvornår forelæsningerne foregår (Aarhus)? :) 


Brugbart svar (0)

Svar #5
28. august 2016 af guzbak

Tjek pensumlisten på academic books hjemmeside.
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Medicinstuderende

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.