Biologi

Hjælp som Haaaster:(

21. september 2016 af Anja50 (Slettet) - Niveau: 9. klasse
Hey piger. Jeg har lige et spørgsmål fra min kusine som
går i 9. klasse, hun er ikke medlem af gruppen og derfor spørger jeg fra hende :)

Så nogle fysik/geografi/biologi nerds???

-Jeg har en eksamensprøve imorgen. 3 fag i et (Fysik, biologi og geografi).
Mit emne er gødning og jeg har denne problemstilling: "Hvilken betydning har brugen af forskellige gødningstyper for produktionen af afgrøder og hvilke konsekvenser kan brugen af gødning have for miljøet"?

Skal kunne svare på problemstillingen ved hjælp af teori/modeller/begreber fra de 3 fag

Tak på Forhånd?????

Brugbart svar (0)

Svar #1
21. september 2016 af mette48

Hvad er det du vil spørge om mere presist?


Svar #2
21. september 2016 af Anja50 (Slettet)

hvis du ruller lidt ned så står der hvad det er jeg vil have hjælp til:) skal kunne svare på problemformuleringen:)

Brugbart svar (0)

Svar #3
21. september 2016 af Skaljeglavedinelektier

Her er der lidt til biologi delen: Udledning af nitrat og phosphat kan forurene grundvandet. Udledningen af nitrat kan føre til en opblomstring af planktonalger. Planktonalgerne kan medføre, at der kommer mindre sollys ned på bunden, hvorved vigtige bundplanter, som ålegræs, oplever tilbagegang. Ved mange døde planktonalger kan der opstå iltsvind, fordi bakterierne bruger meget ilt ved nedbrydningen. Ved iltsvind kan de dyr, der ikke kan flytte sig langt nok væk, til mere iltrige vandområder, dø. 

I søer vil plankton som kisel- og gulalger blive afløst af grøn- og blågrønalger.


Skriv et svar til: Hjælp som Haaaster:(

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.