Studievejledning

tilmelding til undervisning på Århus Universitet

13. november 2016 af 123434

Bliver man ikke bare automatisk tilmeldt undervisning på 2.semester på AU? 

Jeg har fuldstændig glemt fristerne, da der har været lidt stress på og har derfor ikke fået mig selv tilmeldt. Ser ud som om på Stads, at jeg er blevet automatisk tilmeldt fagene på 2 semester. Kan det passe, at man bare bliver tilmeldt fagene på næste semester, også selvom at man har glemt at melde sig til?

Tusind tak på forhånd, er lidt småbekymret


Brugbart svar (1)

Svar #1
13. november 2016 af Jegvedingenting

http://studerende.au.dk/studier/fagportaler/arts/undervisning/undervisnings-og-eksamenstilmelding/

Citeret:

"Undervisning og eksamen i foråret 2017 og fremover

Du bliver automatisk tilmeldt den obligatoriske undervisning og den tilhørende prøve forud for hvert semester. Du vil kunne se dine tilmeldinger op til semesterstart på din selvbetjening." Hvis du er indskrevet september 2016.

Du kan tjekke din selvbetjeningsside - men ellers vil det være oplagt at spørge studievejlederen eller en semesterkoordinator for at være på den sikre side :)


Svar #2
14. november 2016 af 123434

Så er alt jo i orden, tusind tak skal du have


Brugbart svar (0)

Svar #3
17. november 2016 af DrNielsen

Det er lidt forskelligt da både fremdriftsreform 1.0 og 2.0 har været indført. Jeg mener man er automatisk tilmeldt 1. og 2. semester da de nu går som de adgangsgivende semestre. Fremover er kravet at du skal have 45 ECTS i året - derfor er du ikke længere automatisk tilmeldt, hvorfor du skal kontrollere om det er gjort :-)


Skriv et svar til: tilmelding til undervisning på Århus Universitet

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.