Studievalg og videregående studie

Spørgsmål

28. december 2016 af jonas291 (Slettet)
Hej jeg har i sidste uge været op til 10.klasses terminsprøve, og har indset at jeg har lavet nogen dumme fejl til min matematik prøve. jeg har desværre frygt for at jeg får et 00, mit spørgsmål til jer er om jeg stadig vil have mulighed for at komme ind på en gymnasiet uddannelse hvis jeg har fået okay karakter i dansk og engelsk men ikke i matematik. da jeg har en drøm om at komme ind på en stx næste år.

Brugbart svar (0)

Svar #1
28. december 2016 af peter lind

En terminsprøve er ikke en afsluttende karakter; men det er jo en advarsel. Jeg vil anbefale dig at arbejde meget med matematikken fremover


Svar #2
28. december 2016 af jonas291 (Slettet)

Men min lærer har fortalt mig at det er den karakter jeg skal bruge til at søge ind med

Brugbart svar (0)

Svar #3
29. december 2016 af DrNielsen

Det kan det godt være. Jeg mener også vi skulle søge ret tidligt da jeg gik på efterskole. De fleste mennekser er ikke lige gode til alt de laver. Hvis resten af dit karakterblad ser fornuftigt ud tænker jeg da nok det skal gå. Afhænger gymnasiet så meget af karakterer overhovedet?

Da jeg skulle på gymnasiet - for 7-8 år siden - skulle vi bare bruge en udtalelse fra vores klasselærer om vi var modne nok til at komme videre :-)


Brugbart svar (0)

Svar #4
29. december 2016 af peter lind

#2 Man kan ikke blive afvist på grund af en enkelt terminsprøve. Der skal tges hensyn til hvad din lærer ellers kender til dig.  Klarer du dig ellers godt i matematik ?. Hvis du ikke regner med at det bliver bedre vil du få det hårdt i gymnasiet. Alle fag er mere krævende. Hvorfor vil du absolut ind på stx ?


Skriv et svar til: Spørgsmål

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.