Studievejledning

Please hjælp :)

18. maj 2017 af Djkissme (Slettet)

Hej, 

jeg har lige været op i den skriftlige Mat A, og jeg må indrømme at jeg nok kunne have gjort det meget bedre.. Men jeg er i en meget special sittiuation.. Jeg har aldrig haft Mat b eller c. I hf ved jeg, at man ikke behøver at vælge og have mat a i sit gennemsnit og bruge mat b, fordi mat A bliver talt som et selvalgtfag, og i Hf kan man vælge om man vil have en selvalgt fag i sit gennemsnit eller ej. 

Men nu når jeg har taget mat A og aldrig mat B kan jeg så gå hen og tag mat b som selvstuderende og derefter vælge mat A ud fra min gennemsnit? eller hvordan er reglerne for det fordi det er tekniskset ikke og tage en klasse om?? 

 


Brugbart svar (0)

Svar #1
18. maj 2017 af Smut1

Man skal have et fag på b-niveau, før man kan få det på a-niveau. Dvs. hvis du aldrig har haft matematik før, har du taget c, b og a-niveau i et hug.  Man kan ikke lukke sit eksamensbevis uden matematik.

Jeg ved ikke, om det er muligt for dig at tage det på et lavere niveau. Hvis din egen skole afslår at lade dig tage matematik b om, så spørg en anden. De har ikke de samme regler for, hvornår man kan få lov at tage fag om.


Svar #2
19. maj 2017 af Djkissme (Slettet)

jeg har aldrig haft matematik på b eller c, men jeg fik lov til at tage det på A fordi jeg har en amerikansk highschool diploma og 2 år af college/universitet. 

Men der er ikke nogen lov som siger, at jeg ikke kan tag Mat b selvom jeg har bestået mat A skriftligt?


Brugbart svar (0)

Svar #3
19. maj 2017 af Smut1

Jeg kan i hvert fald ikke lige finde, at der skulle være nogen regler om det.

https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=152583


Brugbart svar (0)

Svar #4
28. maj 2017 af klotte (Slettet)

snak med studievejleder på din skole om ud kan tage mat b ?


Skriv et svar til: Please hjælp :)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.