Tysk

Tysk c, angående ordstilling?

01. juni 2017 af Monalisa1 (Slettet) - Niveau: C-niveau

Jeg vil gerne spørge om mine ordstilling er korrekt i denne tekst.

"
 

Wir seehen ein person wie liebt iphones und er nutzt die Schlummertaste zu internet gehen. Im Internet checken am das iphone und er liebt das telefon. Er get am facebook,Instagram und sie zuche information am das internet. Am facebook sie sehen das NBA ergenbisse und sie testet die Geschwindigkeit des PC. Er auch sehen kleine videoes am Facebook und zu bessere Laune bekommen. Sie liebt musik, und er hören Venessa Carlton musik . Sie benutzt die Playliste starten am seine iphone und er hört ”a thousand miles” . Am also liebt Kaffee trinken und bevor sie ins Bad gehen sie unter die Dusche gehen und die Zähne putzen. Am sie zieht sich an und geht zu das Uni. Am morgen sie essen Musli am frühstücken, Sie spreche mit Siri nach dem Wetter fragen, und sie sagt das es ist Sonnenschein morgen und es macht er gut gelaunt sein. Am seine Ipad sie wurde die Zeitung lesen. später er schnell aus dem Haus gehen und er nimmt er banan mit ihm und fahren am die autobahn zu seine Uni.

"

Altså verbet(udsagnsordet) skal til sidst på tysk, er det ikke hovedreglen?


Svar #1
01. juni 2017 af Monalisa1 (Slettet)

Også til tysk eksamen, er det ok at starte sådan her.  Bare en beskrivelse af en person? Er der noget forkert sprogeligt?

Ich habe ein text gelessen, und es ist eine novelle. Der tag er stehe am acht uhr, und er esse fruhstuck. Er wasche dich, und get to das bad. Später er gehen zu das shop ,und er kauft brot und food fur iche lunch und Abendessen. Am drei uhr er macht meine Hausaufgabe, und er sucht am das internet und tv. Später er gehen zu zum tennis und er spielt fur 1 stunde. Am zehn Uhr er geht zu das bad und später er geht zu meine zimmer zu schlafen.. 

tak


Brugbart svar (0)

Svar #2
01. juni 2017 af FransiscoMertens

Du har SLET ikke styre på henførende stedord. Man bruger aldrig wie, men man bruger det ord den henfører tils køn. Wir sehen ein person, das lieben iPhone* (Verbets tid).


Brugbart svar (1)

Svar #3
01. juni 2017 af Stygotius

Det der står i dit indlæg, har MEGET LIDT,  om  noget, med tysk at gøre.


Svar #4
12. juni 2017 af Monalisa1 (Slettet)

Hvad er ikke tysk stygotius


Svar #5
12. juni 2017 af Monalisa1 (Slettet)

Ok så ved jeg ikke hvordan eksamen kommer til at gå, hvis jeg ikke engang kan tale forståligt tysk?

Og wir er et henførende stedord?  Så hvis jeg skal skrive jeg vil gerne tale om en tekst, kan jeg så starte sådan her, skal prøve at lave en resume af en tekst jeg har læst, ret mig hvis jeg skriver forkert?

  Ich wurste sprechen über diesem text? Ist ist eine novelle, und es ist eine hauptperson und das ist der vater, und er komst aus die Türkei mit die seine alle familie. Er hast viele Kinderen und ihr flugen zu Deutschland zu get eine besser leben und mehr geld. Die vater ist eine dentist, und die mutter ist zu hauze, so ich denke she sind eine traditionelle familie, mit eine patrical in die vater.  Die vater ist nicht religiös, er liebst drinken bier, und  er respekteren die deutche kultur. Aber die mutter liebst nicht das die kinderen in eine katholisch Schule gehen . wo die musten singen und Beten am morgen mit die anderen kinderen und du musten Moralität for die lehren und Schule haben. Die turkei kinderen sind muslime aber nicht praktizierende oder streng religøs, und die mutter wurste nicht das seine kinder get zu das schule, als keine muslim gehen der, Die mutter liebst nicht auch, das die kinderen musik,drinken coca cola und mit geschichtcreme gehen, aber die vater sagst keine wort zu die kinder, so es gehen ein Konflikt. Die mutter wurste nur turkei lebensmittel essen, aber die kinderen und die vater hast keine problem mit coca cola und amerikanisch essen. Der vater sagt keine Wort, er wurste die kinderen das ihr Hausaufgaben machen und zu die Universität gehen. Die familie sind froh, und hast nicht probleme mit  geld, ich denke das die vater machen gute geld als dentist.

Det burde vel tager 9-10 min af fortælle, jeg skal også sige noget om en tekst som jeg ikke kender til eksamen.


Brugbart svar (0)

Svar #6
12. juni 2017 af Stygotius

FransiccoMertens:  "Wir sehen eine Person, die iPhone liebt"


Svar #7
12. juni 2017 af Monalisa1 (Slettet)

hvorfor ikke einem person? og hvordan kan en mobiltelefon være feminium med die foran? er det ikke intetkøn? Og er det ikke 3eje person singularis, det vil sige t til sidst i liebet?


Brugbart svar (0)

Svar #8
12. juni 2017 af Stygotius

Det du tror er tysk, er det rene sproglige kaos.

Du skal lære  om  præpositioner og de kasus de styrer.

Du skal lære om verbernes personendelser.

Du skal lære om genitiv på tysk

Du skal gide slå de nødvendige ord og deres køn op i en ordbog.

Du skal lære at tyske navneord skrives med stort begyndelsesbogstav .

Du skal lære om verber i en tysk ledsætning.

Du må gerne bruge  din sunde fornuft og tænke at en far nok ikkke er hunkøn.


Svar #9
12. juni 2017 af Monalisa1 (Slettet)

Hvilken karakter vil jeg få hvis jeg sagde det? 7 måske? helt kaos er det vel ikke, en tysker vel kunne forstå mig?


Brugbart svar (0)

Svar #10
12. juni 2017 af Stygotius

I allerbedste fald med meget stort besvær.


Brugbart svar (0)

Svar #11
12. juni 2017 af Stygotius

Hvis du er yderst heldig, vil du MÅSKE kunne score et 2-tal.

Personligt  ville jeg ikke give mere end 00 for denne præstation.

Det er et yderst sjusket "arbejde"          .....lige som  det danske du skriver.


Svar #12
13. juni 2017 af Monalisa1 (Slettet)

Altså det danske bliver ikke vurderet, så det kan tilsidesættes, problemet ligger hvor henne med det tyske?

Genetiv på tysk er ligesom det engelske?


Brugbart svar (0)

Svar #13
13. juni 2017 af Stygotius

Nej, -det er den mildest talt ikke,   - -og heller ikke  som den danske genitiv.


Skriv et svar til: Tysk c, angående ordstilling?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.