Studievalg og videregående studie

Søge ind. Ved ikke!!!

02. maj 2019 af aarhusd
Hej studieportalen

Jeg bliver student her til sommer, og skal søge ind på en videregående uddannelse før den 15.juni. Problemet er at jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal søge ind på, og jeg er faktisk ligeglad. Mit gennemsnit vil ligge på 2-3, når jeg er færdig, så jeg har hellere ikke så mange muligheder.

Mit spørgsmål er så: hvilke uddannelser kan man søge ind på med så lavt et snit?



Brugbart svar (1)

Svar #1
02. maj 2019 af Skaljeglavedinelektier

Mon ikke det ville være godt for dig at holde en pause med skole og tage et sabbatår, så du kan finde ud af, hvad du vil? 


Svar #2
02. maj 2019 af aarhusd

Jeg har hoppet ind og ud af en millioner uddannelser siden jeg var 17. Er 24 nu, og der er overhovedet ingenting der interesserer mig

Brugbart svar (1)

Svar #3
02. maj 2019 af dannysannem

Det lyder virkelig som noget træls noget

Har du overvejet et højskoleophold, hvor du kan blive lidt mere afklaret om muligheder, interesse, lyst, motivation osv? På højskole er der ingen eksamener eller karakterer, så du bliver ikke målt eller vejet på din faglighed. 

Jeg arbejder på Rønde Højskole, hvor vi udover en masse forskelllige valgfag har fire studieforberedende linjefag. Her snuser vores elever til fagområderne - nogle ved på forhånd hvad de vil, andre har et par ideer og nogen er helt på bar bund. Kig ind på vores hjemmeside www.rondehojskole.dk og skriv meget gerne en mail til mig på [email protected] hvis du vil vide mere. Du er ikke den eneste i verden i den situation.

Gode hilsner 
Danny


Brugbart svar (0)

Svar #4
02. maj 2019 af Skaljeglavedinelektier

Hvad er dine generelle interesser, og har du haft snakket med studievejledere? 


Skriv et svar til: Søge ind. Ved ikke!!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.