Samfundsfag

Issue-voting

08. december 2019 af claudia1o11 - Niveau: C-niveau

Hejsa.

Jeg har samfundsfag på C niveau og skal lige om lidt til eksamen, jeg har bare lige et sprøgsmål omkring ordet issue-voting. da jeg bare vil sikre mig jeg kan give den rigtige forkalring på det :)

Som jeg forstår, så betyder det at folk i dag, heller vil stemme på en person fordi de er mest enige med person, i stedet for at stemme på et desideret parti. mens i gamle dage var meget mere stabtilt i forhold til at man var mere tilhænger af et parti og man var loyal overfor dem i stedet bare at være løs og gå fra den ene til den anden holdning i form af at man kan skifte mere i forhodl til ens person, og i forhold til et partis holdnigner. og så fordi der var det sværere for  partier at få overbevist befolkningen om at få ændret deres holdniger til at stemme på deres parti i stedet. 

I må meget gerne svare hurtigts mugligt og meget gerne komme med positvi kritik omkring det, 

Tak på forhånd med hjælpen  :)

Mvh. 

Claudia :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. december 2019 af 123434

Issue voting er når folk stemmer ud fra en bestemt problematik, som det pågældende parti repræsenterer eller har en særlig holdning til.

Skriv et svar til: Issue-voting

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.