Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

SRP fag og emne

15. december 2020 af casparolsen233

Hej!

jeg skal til at vælge emne og fag til SRP og jeg har besluttet mig for vælge fagene Biologi A (min studieretningsfag) og Historie A. Jeg har virkelig brug for hjælpe til nogle gode emner og emner hvor jeg måske kan skrive lidt mere til biologidelen. 

Jeg har selv prøvet at undersøge nogle emner, hvor jeg kan undersøge meget om, men det kan være virkelig svært at komme på nogle emner med masse faglig materiale. 

håber måske i kunne komme på nogle ideer til nogle gode emner )


Brugbart svar (0)

Svar #1
15. december 2020 af Moderatoren

Nu reklamerer jeg lige for Studienet, men du kan finde en masse emner her


Svar #2
15. december 2020 af casparolsen233

Tak! Jeg har også været inde på studienet for at få noget inspiration og det hjalp.

Men nu er jeg i tvivl hvilke af disse emne vil være bedst at vælge at skrive om og som måske kan hjælpe mig med at have lidt mere til biologi-delen. Er nemlig bange for at løbe tør for skrivestof, når jeg skal til at skrive min SRP, hvis det giver nogle mening.

de emner jeg overvejer at vælge er:

- Influenza 

- Koleraepidemien

- Psykiatriens historie

- den spanske syge

- pesten

- penicillin

- skizofreni

håber i kan hjælpe :)


Svar #3
16. december 2020 af casparolsen233

jeg har virkelig brug for en hurtig svar, da jeg skal vælge på fredag


Brugbart svar (0)

Svar #4
16. december 2020 af Moderatoren

Mit bedste bud er, at du skal i gang med at søge efter litteratur. Men der burde være rigeligt til alle emner.


Svar #5
16. december 2020 af casparolsen233

Jeg har søgt efter materialer nu, og besulttet mig for at det enten bliver kolera eller influenza. Mine lærer synes også godt om de to emner.

Men nu har jeg et andet spørgsmål, vil det blive for bredt at tage influenza med fokus på den spanske syge?


Svar #6
16. december 2020 af casparolsen233

og jeg føler ikke der er særlig meget materiale til emnet kolera i forhold til faget biologi


Brugbart svar (0)

Svar #7
22. december 2020 af DrNielsen

Der er enormt meget kød på influenza. Man ved relativt meget om hvordan influenza ser ud, virker, muterer osv.
Yderligere har det jo haft enorm historisk signifikans eftersom den spanske syge slog omkring 50 millioner mennesker ihjel :-)

Svar #8
22. december 2020 af casparolsen233

Tusind tak for svar Nielsen :D

Jeg har valgt emnet epidemier med fagene biologi A og historie A. 

Og tusind for jeres svar, det har været et stort hjælp!

Men jeg kunne dog godt tænke mig at se flere eksempler på epidemier som man kan skrive om, hvis i har nogle ideer :D


Skriv et svar til: SRP fag og emne

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.