Studievejledning

Februar 2023

12. oktober 2022 af Jonas870
Hej alle, jeg har lige et spørgsmål. Jeg står her og venter på studiestart til februar 2023. Ved i, om man kan indskrive sig på en eller anden ungdoms/erhvervsuddannelse imens man venter? I min situation har jeg lige nu ingen indkomst, og skal ned til jobcenteret, som jeg virkelig ikke har lyst til pga den lave indkomst, og jeg kan se, at jeg godt kan søge ind på fx et online grundforløb i 20 uger til november, så dropper jeg ud, når jeg starter på mit studie. Er der nogle, som har prøvet noget lignende?

Brugbart svar (0)

Svar #1
13. oktober 2022 af Moderatoren

Det virker som spild af tid – og måske lidt dårlig stil. 

Jeg tænker, at det vil gøre dig godt at få lidt erhverserfaring og møde nogle nye mennesker på en arbejdsplads. Hvad bare med noget lærervikar eller pædagogmedhjælper?


Brugbart svar (0)

Svar #2
15. oktober 2022 af DrNielsen

Om end det betyder mindre med online kurser er det enormt resursespild. Du komme yderligere potentielt til at tage pladsen fra en som rent faktisk ønsker at være pågældende sted.

I forhold til økonomien tænker jeg at det er SU du er interesseret i? Husk på at der ikke længere er ubegrænset SU. Så vidt jeg er orienteret har du 'klip' svarende til antalt måneder på en bachelor + kandidat uddannelse. Laver man alt muligt irrelevant inden kan man komme til at mangle klip på den anden side.

Det er ikke nogen skam at være arbejdsløs. Du kan endda fremvise at du begynder at studere lige om lidt.

Jeg har også været tilknyttet jobcentret og A-kassen mens jeg ventede på at kunne gå i gang med min første ansættelse. Fordi jeg havde en plan (læs: færdiguddannet og afventede jobstart) var de meget reelle omkring mulighederne. Det er slet ikke farligt.


Skriv et svar til: Februar 2023

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.