Afsætning

Krav til gym

03. maj 2023 af MoeMoney - Niveau: 9. klasse
Hel folkens

Har lidt af et mærkeligt spørgsmål, men vi ved alle at man skal have over 5 i snit i standpunkt, og 5 i eksamens snit for at komme ind på gym. Jeg har en snit på 11.2, og det er jeg meget glad for, men jeg er bange for at jeg klarer mig ret dårligt i eksamenerne, så lad os så sige at jeg lige får over 5 i snit i eksamener. Er det stadig fint, eller vil gymnasierne se det til at være mærkeligt, og så afvise mig, fordi min standpunkt er så anerledes end min eksamen karakterer?

Brugbart svar (1)

Svar #1
03. maj 2023 af ringstedLC

Det er stadig "fint" nok. Regn med at den slags formalia tjekkes halv- eller helautomatisk, det drejer sig jo om flere tusinde ansøgninger, der skal behandles mellem eksamen og i god tid inden skoleårets start.

Når et adgangskrav er givet pr. lov i form af et minimums-snit, så er det en praktisk foranstaltning, der dels sikrer at alle får de samme vilkår og at der ikke skal sidde en hær af mennesker og vurdere alle mulige vinkler på jeres ansøgninger i løbet af sommerferien.

Skulle du nu få et relativt lavt snit til eksamen, så bør du selvfølgelig arbejde på at blive bedre i den disciplin. Helt generelt udgør eksamenskarakterer en større del af dit gennemsnit i gymnasiet end i Folkeskolen.

Men gå nu ind til eksamen med masser af gå-på-mod og vis hvad du dur til, så går det nok altsammen.


Svar #2
03. maj 2023 af MoeMoney

Mange tak:)

Skriv et svar til: Krav til gym

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.