Fysik

Prøve i fysik

11. juni 2023 af SkolleNørd - Niveau: C-niveau

Skal op i fysik på tirsdag. Læreren har ikke fortalt en skid. Alle sidder og er ved at tisse i bukserne !!

Hvad er kravene i fysik ??
- skal man vise en formel? (komme frem til en ??)
- skal man kunne alle begreberne udenad?

Hvad skal man gøre for at bestå og score et 12-tal??

Må man også have printet noter med in i forberedelseslokalet?

 


Brugbart svar (0)

Svar #1
11. juni 2023 af MandenMedMangeHatte

Her er bekendtgørelsen for Fysik C for STX 2017: https://www.uvm.dk/-/media/filer/uvm/gym-laereplaner-2017/stx/fysik-c-stx-august-2017-ua.pdf

Der er sikkert kommet ændringer siden da…

Karakteren (hvis den altså skal gives korrekt) skal gives ud fra i hvor høj grad eleven mestre de faglige mål.

Se også bedømmelseskriterier i samme dokument.

Svar #2
11. juni 2023 af SkolleNørd

#1 Her er bekendtgørelsen for Fysik C for STX 2017: https://www.uvm.dk/-/media/filer/uvm/gym-laereplaner-2017/stx/fysik-c-stx-august-2017-ua.pdf

Der er sikkert kommet ændringer siden da…

Karakteren (hvis den altså skal gives korrekt) skal gives ud fra i hvor høj grad eleven mestre de faglige mål.

Se også bedømmelseskriterier i samme dokument.

Er der et sted, hvor man kan se hvordan et ukendt bilag kan se ud i fysik eksmamen på c niveau?


Brugbart svar (0)

Svar #3
11. juni 2023 af MandenMedMangeHatte

#2 Det er der nok ikke.

Nu ved jeg ikke hvad pensum er, men jeg kunne forestille mig et ukendt bilag måske kunne være noget i retning af:

“Redegør for teorien bag et simpelt elektrisk kredsløb, med ét batteri og én modstand. Udled formlen P = U^2/R og forklar hvornår formlen er gyldig.” Og så kunne der måske være et billede af en glødelampe eller whatever.

Svar #4
11. juni 2023 af SkolleNørd

#3 #2 Det er der nok ikke.

Nu ved jeg ikke hvad pensum er, men jeg kunne forestille mig et ukendt bilag måske kunne være noget i retning af:

“Redegør for teorien bag et simpelt elektrisk kredsløb, med ét batteri og én modstand. Udled formlen P = U^2/R og forklar hvornår formlen er gyldig.” Og så kunne der måske være et billede af en glødelampe eller whatever.

Hvad betyder, at man skal redegøre i en fysik-sammenhæng?


Brugbart svar (0)

Svar #5
11. juni 2023 af apricotx

Glimrende eksempel på et bilag. Der ikke er bare ikke ellære på fysik C. :-)


Skriv et svar til: Prøve i fysik

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.