Studievejledning

Kan man læse et fag som HF-enkeltfag, hvis man allerede har haft faget som en del af sin studentereksamen?

28. juni 2023 af internazionale

Hej!

Min kæreste og jeg vil gerne læse Fransk 0-B på enkeltfag, da vi planlægger en fremtid i den fransktalende del af Schweiz. Fransk er ikke en del af min studentereksamen, men hun havde det i sin tid på A-niveau i gymnasiet. Er det muligt for hende at læse Fransk 0-B på enkeltfag (selvbetalt naturligvis), selvom hun har afsluttet faget på et højere niveau tidligere? Det er ikke meget hun kan huske fra den gang ;-) 

Det er således ikke et spørgsmål om hvorvidt hun kan få SU eller forbedre sine karakterer - det er underordnet - men kun om hun kan få lov at følge faget og gå til eksamen heri. 

På forhånd tak. 

Med venlig hilsen 


Brugbart svar (0)

Svar #1
03. juli 2023 af DrNielsen

Hvorfor vil man læse et fag op man allerede har bestået på et højere niveau?

Er det for at støve sit fransk af? Mon ikke der findes aftenskole e.l.?


Svar #2
04. juli 2023 af internazionale

Ja, lige netop, det er længe siden og det blev ikke prioriteret så højt den gang, som man dagen i dag kunne have ønsket sig i vores nuværende situation ;-)  

Der findes masser af tilbud, men et enkeltfag 0-B koster 550,- og er således langt billigere end stort set samtlige andre tilbud. Jeg fik endelig kontakt til studievejledningen på FRB VUC - det kan man godt, viser det sig :-) 


Skriv et svar til: Kan man læse et fag som HF-enkeltfag, hvis man allerede har haft faget som en del af sin studentereksamen?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.