Dansk

Analyse af reklamefilm

02. september 2023 af hfstudentt - Niveau: A-niveau

Hejsa. Jeg er i gang med at skrive en analysernde artikel af nogle forskellige reklamefilm, dog er jeg kommet i tvivl om denne ene reklame, da jeg ikke tror, at jeg helt har forstået budskabet og hvem idealmodtageren egenlig er? 

Nogen der måske vil hjælpe med analysen. Reklamen er meget kort - her er linket til den: https://www.youtube.com/watch?v=-nMAM3zSi80

På forhånd tak :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
02. september 2023 af Carlomanden

Modtageren er vel den almindelige familie i DK, hvor det måske er manden som laver det praktiske i huset,  som dog kan finde på at lave undskyldninger og udskyde projekter. Altså dvs. de opgaver som man traditionelt har opfattet som "maskuline", nemlig at "fixe ting". Jem og Fix henvender sig også direkte til modtageren med deres motto "Få det nu fixet".

Budskabet er vel at man kan lave nok så mange undskyldninger, men hos Jem og Fix kan prisen dog ikke være en undskyldning pga. deres gode priser! "Der er mange gode undskyldninger, men prisen kan ikke være en af dem"

Modtageren er dermed måske egentlig personificeret ved manden i reklamen. Alle de ting der karakteriserer ham kan overføres til idealmodtageren.

Det er det jeg tænker. Ved ikke om det hjælper. 


Skriv et svar til: Analyse af reklamefilm

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.