Psykologi

Projektuge produkt idéer

27. november 2023 af PigenUdenArme523 - Niveau: 9. klasse

Hejsa, vi er en gruppe på 4! 

Vi har projektuge lige nu, og vores "Main" emne er, - En jord, - flere verdener. 

Vores delemne har noget med skizofreni og personlighedsspaltning. (DID) og vi ved ikke rigtigt hvad vores produkt skal være. Vi er med på at man kan lave skuespil, en sang, maleri, osv. Men vi føler ikke rigtigt det passer til vores emne. Vi have lidt tænkt os måske at lave en hjerne i modellervoks eller noget lignende, men vi ved ikke om det vores lærer ville tage det seriøst?

Nogle idéer? Tak.


Brugbart svar (0)

Svar #1
27. november 2023 af Iota

Nu husker jeg ikke, hvad kravene er til produkt i projektugen, men I kan eventuelt inkludere interviews af personer der har eller har haft skizofreni eller DID. I kan herefter omskrive deres oplevelser til en novelle? Jeg kan læse mig frem til, at nogle mennesker med disse diagnoser kan være vældig dygtige kunstnere, og I kan på den måde lave et maleri der tager udgangspunkt i malerier og anden kunst lavet af folk med DID og skizofreni. Maleriet vil I kunne analysere og sammenligne med de oplevelser folk har med diagnoserne.
Hvis I vil lave en hjerne vil jeg foreslå at 3D printe de dele af hjernen der påvirkes, hvis I har adgang til det. Det er dog ikke helt nemt, hvis ingen i gruppen har gjort det før. Held og lykke.


Skriv et svar til: Projektuge produkt idéer

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.