Dansk

en historie om en ung mand, der tvinges ind i et klædeskab, fordi et ubehageligt væsen bryder ind i hans kærlighedsliv på de mest umulige og ubelejlige tidspunkter

22. februar kl. 15:21 af laer5308 - Niveau: A-niveau

Jeg kan ikke helt finde på determinationspunktet i novellen: "en historie om en ung mand, der tvinges ind i et klædeskab, fordi et ubehageligt væsen bryder ind i hans kærlighedsliv på de mest umulige og ubelejlige tidspunkter" af Jan Sonnergaard. 

Igennem novellen føler hovedpersonen, Henrik, sig undertrykt i kraft af lærerens/væsenets magt. Han gemmer sig f.eks. gentagelige gange i klædeskabet, når læreren kommer ind i Lisbeths lejlighed. 

Et determinationspunkt ville normalt være, hvor Henrik sidder ved bordet og planlægger, hvad han vil sige til læreren næste gang han kommer. Det vil sige, at han nu vil konfronterer hans eksterne og interne problemer. 

Men han ender jo aligevel ikke med at konfrontere ham, da Lisbeth har et skænderi med læreren, hvor Henrik gemmer sig under sengen????

Jeg ved heller ikke, hvad jeg skal skrive omkring slutningen, da den er så mærkelig? Slutningen har eventuelt nogle modernistiske stiltræk, da det er en fortrinsvis åben slutning med udeladte detaljer.

Har i nogle ideer??


Brugbart svar (0)

Svar #1
22. februar kl. 15:36 af Martin2Holte

Hvorfor opretter du nu den tredje tråd for den samme opgave ? 


Svar #2
22. februar kl. 15:42 af laer5308

Jeg er ikke vant til at bruge studieportalen. Er det ikke også bedst at oprette en ny tråd, da den kommer øverst på forsiden?


Skriv et svar til: en historie om en ung mand, der tvinges ind i et klædeskab, fordi et ubehageligt væsen bryder ind i hans kærlighedsliv på de mest umulige og ubelejlige tidspunkter

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.