Afsætning
Kerneydelse
Når man snakker om en servicevirksomhed som Jensen's Bøfhus, kan man så sige, at deres kerneydelse er deres sortiment af kvalitetsmad, eller vil man bare sige, at kerneydelsen er det, at de serverer mad?
Eller hører det, at de har et sortiment af kvalitetsmad under periferiydelser?
Håber du/i vil hjælpe :)
Tak på forhånd :)
Svar #1
16. marts 2013 af candphil
Man kan vel godt sige, at deres kerneydelse er service. De sælger en oplevelse hvori maden selvfølgelig indgår, men det gør udsigten, betjeningen og borddækning også. Måske kan man kalde det 'madoplevelses service'. En virksomhed hvor det kun er manden - så kunne man pege på 'take-away'.
Svar #2
16. marts 2013 af thecartman (Slettet)
Jeg mener bare om man kan sige at deres kerneydelse ikke bare er mad, men i stedet deres brede sortiment af kvalitetsmad?
Svar #3
16. marts 2013 af candphil
Hvis du nævner 'kerneydelse' og ligesom indikerer, at du svarer fyldestgørende, ved at sige, at de lægger vægt på kvalitetsmad, så mener jeg det er forkert ...
Svar #4
16. marts 2013 af thecartman (Slettet)
Så kerneydelsen er bare at de serverer mad? Kvalitet ligger i periferiydelsen?
Svar #5
16. marts 2013 af candphil
Nej - deres kerneydelse er service og opretholde deres koncept - kvalitetsniveauet er en del af konceptet ... kan iøvrigt ikke li deres mad (kvaliteten er i allefald voldsomt svingende), men de ligger ofte på nogle hel fantastiske steder og fede adresser ...
Hvad er det folk kommer for? Er det maden ... ja ... men det er også for at slippe for at vaske op ...fx .
Svar #6
16. marts 2013 af thecartman (Slettet)
Okay, tak for hjælpen :). Jeg spørger om det fordi, jeg skal skrive om hvordan restauranter differentierer sig. Og det er vel både på kerneydelsen men også periferiydelserne som indretning osv.
Skriv et svar til: Kerneydelse
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.