Afsætning

Marketingmix

06. december 2007 af LiseKirstine (Slettet)
Jeg har lige fået udleveret min problemformulering til SRP og skal bl.a. lave en virksomhedsbeskrivelse af Pilgrim, herunder målgruppe og marketingmix, og jeg kan simpelthen ikke huske hvad det marketingmix indebære nogen der kan lede mig i den rigtige retning

Svar #1
06. december 2007 af LiseKirstine (Slettet)

er det bare de 4 p'er

Brugbart svar (2)

Svar #2
06. december 2007 af chinpo (Slettet)

Nu er det godt nok ved at være noget tid siden, jeg havde afsætning, men hvis jeg husker korrekt, så er det netop de 4 p'er du skal ind på. Jeg ved dog ikke helt om det er nok længere, da de 4 p'er jo efterhånden er en meget simplificeret model, som man ofte vælger at udvide til de 7 p'er.

Ud over de fire du allerede kender, indeholder denne også "People", "Physical Evidence" og "Process".

Du kan læse meget mere om det her:

http://www.berg-marketing.dk/mark_mix.htm

Svar #3
06. december 2007 af LiseKirstine (Slettet)

ok tror de 4 stadig er dem vi bruger for vi har aldrig hør om de 7 hihi så tusind tak

Brugbart svar (2)

Svar #4
06. december 2007 af chinpo (Slettet)

Vi brugte også kun de 4 da jeg gik på HH, men jeg havde godt nok også kun faget på B-niveau. Men det er jo altid rart, at kunne gå ud over pensum og brillere lidt, hvis man ellers har tid ;)

Brugbart svar (2)

Svar #5
06. december 2007 af Chabu (Slettet)

De 7 p'er bruges kun hvis du arbejder med et serviceprodukt, altså et uhåndgribeligt produkt.. Så hold dig til de 4 p'er, det er dem du skal bruge i din SRP. Held og lykke.

Brugbart svar (10)

Svar #6
16. december 2007 af opdateret (Slettet)

Jeg har lavet en aflevering om Pilgrim hvis du vil have den, der er beskrevet lidt af hvert

Brugbart svar (3)

Svar #7
06. december 2009 af CillehXD (Slettet)

#3
ok tror de 4 stadig er dem vi bruger for vi har aldrig hør om de 7 hihi så tusind tak

Burde du have hørt om. Sidder selv med SRP og Pilgrim. Du har præcis fået om det jeg bad om :) Jeg fik i stedet konkurrenter og strategisk planlægning, samt regnskabsanalyse, der i og for sig er ok, men sagtens kan fylde mere end 20 sider. (har problemmer med at korte det ned :S

Men formår at du har afsætning på A niveau og derfor kan du sagtens slå det op i bogen. Du kan blandt andet, så vidt jeg husker, slå det op under parameter anvendelse og parametermix i bind 2. (den gule fra Trojka)


Brugbart svar (2)

Svar #8
06. december 2009 af CillehXD (Slettet)

Haha hov havde ikke set hvornår den her var skrevet!


Skriv et svar til: Marketingmix

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.