Afsætning

Google og afsætningsteorier

16. januar 2010 af Heksin (Slettet) - Niveau: B-niveau

Jeg skal i næste måned begynde på en større og betydelig selvstændig opgave. Jeg har valgt at skrive om Google i fagene IT og Afsætning. Opgaven skulle blive. ca. 5000 ord tilsamens.

Endnu har jeg ikke fult besluttet mig om hvordan jeg vil skrive opgaven og hvad der skal være i focus. Jeg tænkte at skrive lidt om historien og hvordan Google har formået at blive den IT-gigant de er i dag. Dernæst har jeg tænkt lidt over om at lægge noget af focus på Google Wave, og om hvordan det projekt kan komme at udvikle sig i fremtiden. Muligvis om Google kunne formåde at slå Facebook som #1 social media network.

Jeg har endnu ikke fuldt bestemt mig for hvordan opgaven skal komme at se ud, og hvilke teorier fra afsætning den skal indeholde.

Har I nogen forslag til emner som jeg burde tage med i denne opgave, eller emner der er virkelige intresante omkring Google (Afsætning/IT). Har I forslag til afsætningsteorier der nærmest er et "must" for denne opgave om Google?

Det skal lige bemærkes at jeg "kun" har haft Afsætning på B-niveau, og bogen jeg brugte dengang var: http://www.itrojka.dk/images/afsætningB.jpg (blå bog, og jeg har den stadig).


Brugbart svar (3)

Svar #1
16. januar 2010 af anetteol (Slettet)

Det som jeg synes umiddelbart er relevant ved Google er, at gå ind og fokusere på hvad det er der gør at Google differencerer/adskiller sig fra sine konkurrenter, hvad er deres fokus? Og hvem er egentlig deres konkurrenter? Og dermed hvad er bagggrunden for deres succes.

Har I fået undervisning i PESTEL og SWOT analysen? I så fald kunne det være to modeller du kunne inddrage :) (Se f.eks. dette slideshow med information - www.slideshare.net/joshs633/strategic-analysis-google)


Skriv et svar til: Google og afsætningsteorier

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.