Afsætning
Hjælp !!!
Jeg sidder med en opgave og skal svære på dette og jeg ved det virkelig ikke. ved ikke hvordan jeg skal finde ud af det har søgt alle steder.
Hvad opfatter du som de væsentligste forskelle på marketing og branding?
Svar #1
04. november 2010 af Guspastallas (Slettet)
Hej.
Marketing:
- Rummer alle de forskellige måder en virksomhed ønsker at reklamere på, f.eks. PR, sponsor, online, brochurer osv. Marketing er et bredt begreb som dækker over måder at reklamere for sig eller sine produkter på.
Branding:
- Branding er ikke nødvendigvis en reklame, et sponsorat eller en brochure. Branding er at få sat ord på den måde som virksomheden gerne vil opfattes på (det image som virksomheden gerne vil opnå hos kunderne). Branding samler trådene og laver en rød tråd igennem alt hvad virksomheden foretager sig, således at alt hvor virksomhedens kunder er i kontakt med virksomheden (touchpoints) er ensartet i forhold til virksomhedens brand/værdier.
At arbejde med at brande en virksomhed er at:
- Skabe en rød tråd igennem alt hvad virksomheden gør (produkter, services, reklamer, grafik, væremåde osv.)
- At få kommunikeret ud til virksomhedens interessenter hvilke værdier virksomheden har og hvordan virksomheden gerne vil opfattes.
Målet med branding er at få virksomhedens interessenter til at give virksomheden et image som stemmer overens med virksomhedens værdier.
Hvis virksomhedens værdier f.eks. er bæredygtighed, miljø og god service, så er brandingmålet at kunderne skal skal opleve de værdier i alle situationer hvor de er i kontakt med virksomheden eller virksomhedens produkter/services.
Håber du kan bruge svaret.
Mvh
Rasmus
Se mere omkring branding/marketing på min marketingblog: Grønbech's Marketingblog
Skriv et svar til: Hjælp !!!
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.