Søgning på: historie eksamen synopsis. Resultater: 19981 til 20000 af 48309
-
hvad er aids - metode?
ForumindlægI min AT-synopsis har jeg en problemstilling der hedder. Hvordan smittes man med HIV og hvordan udvikles aids? Nu ved jeg bare ikke hvad jeg skal skrive af metoder. Hvordan har man fundet ud ag hvordan aids udvikles? Er det bare på baggrund af empiri eller har man udført eksperimenter? -
Fysikudregninger i "Rejsen til månen"
ForumindlægHej:) Er næsten færdig med min AT synopsis, men er i tvivl om nogle ting hvad angår de udregninger Jules Verne laver. Jeg vil gerne modbevise dem, men ved ik hvordan og med hvilke formler. Nogen der måske har lavet noget lign som kan hjælpe? -
METODER - HJÆLP plz
Forumindlæghey alle... jeg er igang med en AT-synopsis som skal afleveres på mandag... jeg er næsten ved at være færdig.. jeg skriver om bogen "ikke uden min datter".. i fagene Psykologi og dansk.. hvilke metoder kan man bruge i dette tilfælde..?? på forhånd taak.. -
mangler magtteori
ForumindlægJeg skriver om korstogene i min AT-synopsis. Er der nogen, der kender en eller flere magtteorier, der kan bruges ud fra daværende magtkamp mellem paven og kejseren? Evt. en magtteori, der bygger ud fra to stormagters magtkampe? På forhånd tak -
AT opgave om dansk folkepartis valgvideoer
ForumindlægHej Alle Jeg har skrevet en AT synopsis om Dansk folkepartis valgvideoer i fagene dansk og Samfundsfag Jeg håber der er nogen som har lyst til at kommentere på hvad jeg kunne have gjort bedre eller anderledes? På forhånd tak :) -
Den redegørende del i Samfundsfag
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med min synopsis til samfundsfag A, hvor jeg har trukket Bysociologi. Min problemformulering lyder: Hvem har retten til byen? Mit spørgsmål er så, om den redegørende del skal tage udgangspunkt i mit bilagmateriale eller om det skal være begreber og teorier der skal forkla... -
Problemstilling
ForumindlægHej, jeg skal til at skrive en AT-synopsis som jeg så skal op i til sommer i 2.g. Jeg har valgt at skrive i fagene engelsk og samfundsfag. og så ville jeg egentlig høre om der var nogen der havde nogen ideer til et godt emne og evt. en ide til en problemstilling? på forhånd tak, Kristoffer:) -
The american dream?
ForumindlægHejsa.. Jeg skal skrive en synopsis udfra en tekst og have: the american dream, med.. så er det bare at jeg var syg da vi fik forklaret hvad american dream er.. Nogen der kan hjælpe mig for jeg er altså lidt lost.. :s -
Problemformulering i Ks
ForumindlægHej vi har til opgave at lave en synopsis i KS om Kampen om Tyskland. Er der nogle der har nogle gode problemformulleringer og underspørgsmål til det. Vi synes det er utrolig svært. Det er meget om Vesttyskland der prøver at skabe oprør i Østtyskland. -
Haster? valg af emne
ForumindlægHi alle Vi er lige i gang med at vælge en emne til vores At synopsis, som skal give en problemformulering til vores studieretningopgave. Emnet skal være ind for emne: Vækst og miljø Jeg har valget hovedfag: Samfundsfag og matematik Så håber i har nogle forslag. ER lidt lost !! -
Eksamensprojekt
ForumindlægJeg har lavet en synopsis til eksamensprojektet i 2.hf, og er i tvivl om hvor meget det må fylde. mit spørgsmål er, hvor meget den må fylde? min opgave fylder præcis tre sider uden litteraturliste. med den fylder den tre ½ side. -
Hjælp det haster!!!!!!
ForumindlægHej.. Jeg er i gang med min engelsk synopsis og den SKAL afleveres idag.. og det har vi lige fået at vide. nogen der kan hjælpe mig med at finde en hjemmeside, om informationer om world trade center.. og det må desværre ikke være wikipedia, og det SKAL være på engelsk.. Det haster rigtig meget!!!! -
Hvilke konsekvenser har Mendels opdagelse haft i forbindelse med genetiske sygdomme?
ForumindlægJeg sidder og skriver min AT- synopsis, og er gået i stå ved mit 3. underspørgsmål: Hvilke konsekvenser har Mendels opdagelse haft i forbindelse med genetiske sygdomme? Er der nogle der kan hjælpe mig i retning af et svar til dette spørgsmål? -
IT-case om OK
ForumindlægHej alle sammen.. Vi sidder lige og laver synopsis om OK-benzin.. Og vi sidder godt og grundigt fast! Er der nogen der kan hjælpe os? Casen skal afleveres imorgen, så det skal gerne gå lidt stærkt. =) På forhånd tak! -
Diskursanalyse?
ForumindlægHej (: Jeg sidder og laver AT-synopsis til 2.g årsprøve og skal heri lave en diskursanalyse - MEN jeg aner simpelthen ikke hvad det er og kan umiddelbart ikke finde noget om, hvad det skulle være Er der derfor nogen der kan forklare, hvad en diskursanalyse er? -
referat nødvendig? dansk
ForumindlægHej.. jeg har skrevet i dansk og samfundsfag. I dansk har jeg gjort brug af en novellen. Skal jeg lave et kort referat under fremlæggelsen, eller skal jeg bare regne med de kender bogen, når de nu har læst min synopsis? på forhånd tak -
EN SPLITTET IDENTITET
ForumindlægHej alle.. Er der ikk nogen, der kan hjælpe mig? Jeg skal snart op til AT og forsvare min synopsis omkring En Splittet Identitet. Hvem har været oppe i AT? Hvad lægger de vægt på? Kan I ikk lægge jeres tale papir ind? Hjælp?!!!?! -
Biologi mangler betegnelse
ForumindlægJeg kan ikke finde ud hvad det hedder! jeg skriver f.eks. i min synopsis manglede hygiejne medfører høj risiko for bakterieinfektioner hvad skriver, jeg mine metode er her... det er jo noget en forsker har fundet frem til og jeg så gengiver? er det empiri? -
Biologi-metoder
ForumindlægHej. Jeg skriver AT-synopsis og er lidt i tvivl om metoderne i biologi. Biologi hører jo ind under naturvidenskablige metoder, men det er noget med hypotese, teori og forsøg. Men hvis man nu ikke har lavet noget forsøg i biologi, hvad er så metoden ? Håber nogle kan hjælpe mig. -
kriminalitet
ForumindlægJeg er igang med at lave en synopsis om bandekriminalitet, hvor min problemformulering lyder hvad det er der gør at de unge kommer ind i bandekriminaliteten. Er der nogle som evt skulle have nogle gode forslag til underspørgsmål/problemstillinger? På forhånd tak
