Søgning på: historie noter stx. Resultater: 19981 til 20000 af 33650
  • Problemformulering og problemstillinger AT

    Forumindlæg
    Hej jeg skal skrive AT eksamen i år Jeg har valgt at skrive om bilen i samf og historie nogen som har nogle forslag til en god problemformulering og tre gode problemstillinger som dækker begge mine fag?
  • HASTER! Teori om Industrialiseringen

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal i morgen aflevere AT-eksamens synopsis og jeg skriver om damplokomotivets indflydelse på den danske industrialisering, i Historie og Fysik. Hvad kan man tage fat i omkring teorier og videnskabsteori? Mvh. Lin
  • Fremgangs måde ved fransk eksamen

    Forumindlæg
    Hvor starter og slutter man i sit oplæg om parrallelteksten (den man har 24 timer til) ?? min lærer har sagt intet resume for de kende historien .. ska jeg bar gå lige på med tema og personner og gennem det trække en parrallel til kendte tekster ?? hjælp ..
  • Historisk baggrund for Ford og Samlebåndet

    Forumindlæg
    Hej Folkens Ville høre om der var nogen, som kunne give nogle forslag til, hvordan jeg kan arbejde med Ford historisk set ? Skriver om Ford i AT i fagene: Historie og erhvervsøkonomi. På Forhånd tak for hjælpen! Mvh Søren
  • AT om Pasteur

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har et problem med min AT-synopsis. Jeg ved ikke helt,hvad jeg skal skrive i afsnittet om metoder, teori og materialer. Jeg har som sagt om Pasteur i historie og biologi. Er der nogen der kan hjælpe?:)
  • Telegrafen

    Forumindlæg
    Hej Er der andre end mig der skriver om telegrafen i fagene historie og samfundsfag? I så fald er der nogen der har lys til at udveksle ideer? Jeg har besvaret alle mine problemstillinger, men det ville være interessant at høre hvad andre har valgt at fokusere på i deres problemstillinger. På for...
  • forfatter kommentar og sprog

    Forumindlæg
    Hejsa.. Håber alt er vel. Er det nemt at skildre en forfatters kommentar fra en novelle som er fortalt i 3. person 1tal Kan der i en historie være brugt flere forskellige tale former, såsom direkte tale, indirekte og dækket direkte tale ?
  • Eksamen kulturfag

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang med 24 timers eksamen og har brug for lidt hjælp. jeg skal skrive om veldærdsstaten og skal altså ha alle fagene med ind i min synopsis nogle som har nogle gode forslag især til religion og historie..
  • 24 timers eksamen kultur fag

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang med 24 timers eksamen og har brug for lidt hjælp. jeg skal skrive om veldærdsstaten og skal altså ha alle fagene med ind i min synopsis nogle som har nogle gode forslag især til religion og historie..
  • Hjælpelærer søges!! med løn!

    Forumindlæg
    Hjælpelærer søges til hjælp i Historie på onsdag! Har du tid på onsdag og vil gerne hjælpe mig, samtidig med at du tjener på det?? så skriv til mig! Har virkelig brug for noget hjælp til gennemgang af mine områder som jeg kan komme op i. På forhånd tak!
  • Kildekritik

    Forumindlæg
    Hej... Vil lige høre de af jer, som allerede har været oppe i historie til eksamen, eller som bare har helt styr på det, hvordan i har gjort med kildekritikken...? Ville gerne høre om der var nogle særlige ting i kigger efter i kilderne, da vores lærer gerne vil have vi giver en ordentlig kilde...
  • Siger man 'De' til lærerne i USA?

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at skrive en dansk historie, der foregår i USA, og så kunne jeg godt tænke mig at vide om, man sagde 'du' eller 'De' til sin lærer. Det hedder jo det samme på engelsk, så jeg er lidt usikker. Tak på forhånd!
  • Velfærd i DK

    Forumindlæg
    Hej derude ;D Jeg skla til eksamen i noget der hedder KS ( Historie, samfundsfag og religion slået sammen ) Jeg vil høre hvad I synes er godt eller dårligt ved, at Danmark har en velfærdsstat, og hvorfor? Hilsen Nille
  • Haster - ENG B imogen!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til engelsk eksamen imorgen og er lidt i tvivl omkring historierne "Indian Camp" og "The killers"! Nogen der kan give et kort referart af hver tekst? På forhånd tak!
  • Naturvidenskablig metode - haster

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal op i AT på mandag. Jeg har om byhistorie. Og skal kombinere fagene historie og naturgeografi. Jeg er blevet lidt i tvivl om de naturgeografiske metoder jeg har valgt. Er der nogen der kan komme med nogle forslag, så jeg kan se om mine er tilstrækkelige? På forhånd tak.
  • Islams ekspansion, perpektivering

    Forumindlæg
    Jeg skal snart op i historie og er ved at finde ting der kan perspektiveres til de forskellige episoder, er der nogle der har nogle idéer til hvad man kan perspektivere til islams ekspansion i middelalderen, hvis det skal være med noget fra i dag..?? Jeg tænkte selv på afbrændingen af dannebro..??
  • afkolonisering og murens fald

    Forumindlæg
    afkolonisering og murens fald - det er overskriften på min eksamensopgave i historie. Mit problem er bare at få det sammenkoblet.. Jeg ved begge dele skete under den kolde krig, men det er bare som om at der bare er ret langt imellem emnerne alligevel. Alt hjælp påskønnes. TAK
  • Raceadskillelse i USA

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har trukket mit 24-timers spørgsmål nu til min historie-eksamen og i denne forbindelse ville det være en rigtig stor hjælp, hvis der var nogen, der kunne fortælle mig, hvor jeg kunne finde en kilde til dette emne, da jeg skal have en selvfunden kilde med til mit oplæg...
  • Vietnamkrigens betydning for nutiden :S

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg har æren af at skulle til historie eksamen i morgen, men jeg har et problem :s Jeg har fået af vide, at det ville være super godt hvis man kan perspektivere sit emne til nutiden, men: Hvilken betydning har vietnamkrigen haft for nutiden ? Håber i kan hjælpe :)
  • danmark 1840-1914 skole og uddannelse

    Forumindlæg
    overskriften er mit emne til min 24 timers historie eksamen, skal eksamineres i morgen kl. 8:00 og jeg er lidt blank mht. hvad jeg skal sige om uddannelses systemet.. er der nogle der har en ide?

Forrige 996 997 998 999 1000 Næste