Søgning på: srp historie kemi. Resultater: 19981 til 20000 af 34803
-
Gladiatorkampe (psykologiske teorier)
ForumindlægHej. Jeg sidder med en historie opgave om gladiatorer. Jeg skal komme ind på nogen psykologiske teorier om facinationen for gladiatorkampenes vold og død. Jeg er gået helt i stå, er der nogen der kan hjælpe mig? -
Behøver man lave personkarakteristisk af bipersoner?
ForumindlægJa behøver man lave personkarakteristik af bipersoner i en novelleanalyse i 1.g? Føler bare min analyse er ALT for lang allerede..... der sådan 3 personer der er med meget lidt, men de har alle 3 en stor betydning for historien...... -
word hjælp
ForumindlægDa jeg skal til at skrive historie opgave i næste uge, vil jeg gerne høre hvordan man laver fodnoter? Kan simpelthen ikk finde ud af det:(Er der ikk en der ville være så rar at forklare dette for mig?På forhånd tak... -
AT - MAT OG HIST ?
ForumindlægJeg skal til årsprøve i AT og har valgt fagkombinationen matematik - historie under emnet rejser men har ingen ideer til underemner ? nogen der har skrevet i de to fag eller som vil komme med nogle ideer ? -
hjælp til metode og teori...
ForumindlægJeg skriver i Religion/Historie(Hum. og Samf) (skriver om pilgrimsrejse til mekka, men ved bare ikke hvilke metoder der er i samf. og Humunistisk delen?? skal til AT- eksamen. plz.. hjælp mig. -
Metode
ForumindlægTil AT - eksamen Skal man da sige fagets metoder, eller de metoder som man selv har brugt? Jeg har kun brugt redegørelse - analyse - diskussion, da jeg har arbejdet med andre resultater. JEg skriver i biologi og historie. -
SPARTACUS OPRØRET
ForumindlægHej Allesammen. Jeg er ved at skrive min historie opgave, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal analysere Spartacus oprøret ? Nogen der har nogle forslag. -
AT - Rejser, opdagelser og foradnrigner
ForumindlægLigesom alle andre skal jeg også skrive en synopsis. Jeg har valgt Darwins teorier, biologi og historie. Er der nogen der kan komme med bud på diverse problemstillinger, samt underspørgsmål? -
ANALYSERE
ForumindlægHej allesammen. Jeg er gået i stå i en historie opgave, Jeg skal analysere Spartacus oprøret, men jeg ved ikke hvordan jeg skal analysere det ?! Håber der er nogen der vil hjælpe! -
Espergærde GYM!
ForumindlægHej nogen som kender læreren Torben Wiberg Køldal fra EG? Han er lærer i samfundsfag, historie og erhvervsøkonomi!Vil bare vide om han er streng, for har ham nemlig som censor.... -
Noter til 30'erne og økonomi
ForumindlægHej!Er der nogen der har nogle gode historie noter til danmark under 30'ernes krise og økonomi (på 3.g niveau) ??I så fald ville jeg være interesseret... -
Werther
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med nogle gode notater til historierne Die leiden des jungen werther & Die neuen leiden des jungen werther??? -
hjælp hjælp!
ForumindlægEr i tvivl om hvordan man siger "denne historie er skrevet af fx. Wilhelm Bortschaft""Diese Geschichte ist bei Wilhelm Borschert".. kan man sige det? -
AT: Metoder til faget religion
ForumindlægHej. Er der nogen der kan være mig behjælpelig med, at fortælle mig hvilken metoder man bruger i faget religion (Humaniora). Jeg skriver om korstog i historie (samfundsvidenskab) og religion. takker på forhånd -
3 hurtige om Odysséen
Forumindlæg1. Hvorfor hedder den Odyssé?2. Hvornår skrev Homer den ned?3. Hvad hed dem der fortalte historien, hvorfra Homer hentede inspiration? -
AT - matematik metode?
ForumindlægHej Jeg har emnet rejsen til månen med fagene historie og matematik. Jeg sidder og kæmper med hvilke metoder man bruger i matematik? Og hvordan matematik adskiller sig fra fysik? Håber I kan hjælpe =) -
Kongemordet i finnerup lade
ForumindlægJeg skal til årsprøve i historie imorgen og kan risikere at komme op i dette emne.Er der nogen der har noget hjælp i forhold til denne begivenheds påvirkning af senere kunst og historieskrivning.På forhånd tak -
Eksamen! Hurtigt svar
ForumindlægJeg skal op i historie i morgen (går på gym), og er virkelig blevet i tvivl mht. længden af sider,som man kan trække. kendt tekst. er det omkring de 4 ns max? -
Religion - humanistisk - kildekritik ??
ForumindlægHej. Religion er jo et humanistisk fag ? Kan man anvende kildekritik i religion, eller fungere det kun i fx historie? Hvis man kan bruge kildekritik, hvordan bruger man "det" så, kan nemlig ikke lige huske det :) -
årsprøve i dag
Forumindlæger der nogen som har læst en af disse historier "Das Blaugeschlagene" eller "Königin von licht und Schatten" ?? for de er med i mit pensum, og forstår dem ikk...
