Søgning på: polterabend jan sonnergaard perspektivering. Resultater: 2521 til 2540 af 3925
  • Perspektivisierung oder perspektivierung?

    Forumindlæg
    Hej Jeg er igang med at skrive tysk synopse. Min lærer sagde at perspektivering hedder "perspektivierung" på tysk, men i ordbogen står der: perspektivisierung. Hvilket er rigtigt? Håber i vil hjælpe mig, for den skal afleveres imorgen. Tak på forhånd. :-)
  • Hjælpppp Dansk min

    Forumindlæg
    Hejsa alle. Ville bare spørge om hvordan man begrunder en perspektivering til den mundtlig eksamen det ville betyde utrolig merget his nogen af jer ku hjælpe for jeg er lidt usikker.. Taak på forhånd .(:
  • Pespektivering

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Skal snart op i mundtlig dansk, og er igang med min perspektivering. Er der nogle der kunne komme med nogle eksempler på hvad man kan sige. Ved godt man skal sammenligne, osv. Men er der nogle der har nogle konkrete ting jeg kunne sige`? :) Tak på forhånd :)
  • Thedor Kallifatides Lysternes Herre

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen :-) Jeg skal op i eksamen i oldtidskunskab og har en perspektivteskt af Thedor Kallifatides kaldet "Lysternes Herre". Emnet er Paideia og selvfølgelig Platon og Sokrates "Kend dig selv". Kan nogen hjælpe med pointer og evt. perspektivering til P...
  • Novelle om være valg

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal lave en perspektivering, hvor jeg gerne vil perspektivere til en novelle, der handler om svære valg i livet. Jeg kender dog ikke lige en novelle, der handler om svære valg, men hvis I gør, må I meget gerne komme med forslag :)
  • søger hjælp til bogen, Onkel Toms Hytte!

    Forumindlæg
    Hej Alle jer der ude :-) Jeg søger MEGET hjælp af en/mange! der kan hjælpe mig lidt med bogen Onkel Toms Hytte. Hvordan reflekterer bogen til virkeligheden? og kan man sætte bogen i perspektivering til virkelighen? Håber virkelig der er en der kan hjælpe mig, da der drejer sig om SRP!
  • digte

    Forumindlæg
    Hej jeg har lavet en sammenlignende analyse og fortolkning af "forgængelighed" af Inger Chrsitensen og af "Biler" af Henrik Nordbrandt. Jeg vil gerne afslutte det med en perspektivering. Jeg er dog i tvivl om hvad jeg skal perspektivere det? Har i nogle forslag.
  • Tema i novellen veninder

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har virkelig brug for hjælp til at finde temaet og en evt. perspektivering til novellen "veninder" af Camilla Christensen. Er der nogle, der kender novellen og har en ide om det?:-) - På forhånd tak.
  • Analyse of fortolkning af "Vredens børn"

    Forumindlæg
    Jeg har fået til opgave at redegøre for værkets problemstilling/tema såvel som værkets livs- og samfundssyn og Litterturhistorisk perspektivering - f.eks. hvordan værket afspejler Det moderne Gennembruds ideer. Ideer, ville være yderst værdsat da jeg er på bar bund :)
  • Dansk Eksamen - Romantikken.

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! :D jeg har trukket " Romantikken " i Dansk mundligt, og jeg mangler lidt hjælp til hvilken Novelle jeg kunne have om inden for Romantikken. og også gerne en perspektivering! jeg har arbejdet med : Ørneflugt og Tepotten. Nogle ideér? - på forhånd tak! :D
  • Perspektiviering

    Forumindlæg
    Hej Please hjælp mig det er til imorgen kan i hjælpe mig med Perspektivering fokuserer på: -Ens undergenre -Ens forfatter -Sammenligne forfatterens liv og historien -Historien og tid den er skrevet i -Sammenfunds problemer Kan i lave eksempler på det. Jeg har også et dokument det er på sli...
  • Analyse af historien om en moder

    Forumindlæg
    Hej, nogen der kan hjælpe mig med budskabet, genrebestemmelse og perspektivering på historien om en moder?? jeg har virkelig brug for hjælp da jeg skal op på mandag og jeg kan ikke komme videre. (kom gerne med nogen guldkorn)
  • Hjælp!! Analyse af branden til mundtlig dansk eksamen

    Forumindlæg
    Hej Jeg har trukket reportage som fordybelsesområde og har derfor valgt prøveoplægget “branden” af Herman bang. Har virkelig brug for hjælp til analysen, fortolkning og perspektivering. Er der derfor nogle der har nogle noter eller en opgave liggende som jeg kan bruge?
  • historisk of litt... perspektiv?? help eksamen

    Forumindlæg
    Hej, jeg er igang med min eksamen. Og skal lave en almen perspektivering hvor jeg sætter forfatteren i hisorisk og litterært perspektiv. jeg ved hvad ordene betyder, men hvordan gør man og hvad vil det egentlig sige som en helhed??? HELP!
  • Kemi B

    Forumindlæg
    Kemi- B Hjælp Jeg sidder og skal øve til mundlig kemi og kan ikke rigtige svare på de her spørgsmål nogle der kunne hjælpe mig?? hvad man forsår ved en kemisk ligevægt???? og hvordan skal jeg perspektivering til syre basekemi????
  • Dansk Analyse og fortolking

    Forumindlæg
    Manglende inspiration til en analyse og fortolking af "lockout" af "jacob Hansen". Samt indragelse af en perspektivering til en litteraturhistotisk periode f.eks. det moderne gennemburd :) Hvis nogle har noget smid gerne ind i tråden :)
  • det at perspektivere (syre-baser og magnetisme)

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg skal snart op til fysik og jeg har forberedt mig rigtig meget på teorien bag de forskellige emner. Problemet er bare, er jeg nu er kommet til perspektiveringen. Hvordan skal jeg perspektivere "syre og base" samt magnetisme. Mvh
  • Projektopgave... overbefolkning

    Forumindlæg
    Hej vi sidder nu og har projektopgave, og vi er helt blanke på hvad vores produkt kunne være... vi har overemnet forandring,konsekvens, og perspektivering.. kunne godt tænke mig at høre hvad i har af forslag, den afsolutte nødløsning skulle være powerpoint.. på forhånd tak :)
  • EU's fremtid?

    Forumindlæg
    Jeg har trukket emne til Historie eksamen STX som lyder således - DK & EF/EU/Globalisering. Jeg har valgt at ligge fokus på problemet med udvidelsen af EU. Men er der nogle der har ideer til en evt perspektivering?.
  • Versailles!

    Forumindlæg
    Kære allesammen. Jeg har i historie trukket om en vurdering af fredstraktaten efter 1. verdenskrig. Tænkte på om nogle af jer har arbejdet med den, og evt har lavet nogle perspektiveringer til vore dage? eller bare har noget andet guf om aftalen eller mellemkrigstiden generelt?(;