Søgning på: polterabend jan sonnergaard perspektivering. Resultater: 3421 til 3440 af 3925
-
Romantikken vs Det moderne gennembrud - digt
ForumindlægHej derude! Jeg skal lave en større opgave, som jeg har besluttet mig for skal omhandle det moderne gennembruds litteratur overfor romantikkens litteratur - her tænker jeg, at det skal være digte, jeg skal sammenligne. Mit hovedfokus skal være på et digt fra det moderne gennembrud som jeg s... -
HJÆLP...!
ForumindlægJeg har i dag været oppe og trække mit fordybelsesområde i dansk - Det blev "Den svære kærlighed" Jeg har fået folkevisen "Agnete og havmanden", "Hosekræmmeren og romanen "En-To-Tre-nu" som de forskellige tekster til perspektivering. Prøveoplægget lyder på f... -
Min problemformulering
ForumindlægHej folkens:) Jeg har skrevet min problemformulering sådan: Med udgangspunkt i tiden omkring det moderne gennembrud, vil jeg beskrive kvinders rettigheder omkring 1860-1900, og hvilken betydning det har haft for kvindernes lighed i dag. Kommer ligestillingsproblematikken til udtryk nogen steder i... -
Billedeanalyse - dansk eksamen hjælp!
ForumindlægHej allesammen Jeg har et lille problem. Jeg har trukket romantiske billeder, og har fået billedet abbey among oak trees af Friedrich Caspar David. Men problemet er bare jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal fortolke billedet og dets farver :( Og hver gang jeg har spurgt en dansk eller billede... -
Nogen der vil kigge på min stil/vurdere den?
ForumindlægDen er 3 sider lang litterær artikel. Nåede ikke perspektiveringsdelen eller konklusionen, ellers er jeg sikker på at jeg kunne få 12. Jeg er bange for at mangel på konklusions- og en perspektiveringsdelen kommer til trække ned, selvom analyse og fortolkning var meget god. Ville være dejligt, h... -
DANSK EKSAMEN HJÆLP :D
ForumindlægHey alle sammen. Jeg sidder her idag og ser det hele igennem igen og øver.. Hvor efter jeg tænker over.. På min Disposition har jeg skrevet "Indentitet, Et Kort resume, Analyse og fortolkning, Perspektivering, og min egen mening. Neden under har jeg så skriver "Analyse- og fortolkning... -
Talepapir - fornuftigt?
ForumindlægHej. Jeg tænker på at udforme mit talepapir således: Præsentation af emnet: Læse sagen op og forklare hvorfor den er relevant og hovedemnet "Kampen for det gode liv" Starte med hovedkonklusionen: Hvad fandt jeg ud af. Dernæst delkonklusioner: Hvilke metoder brugte jeg for... -
TYSK EKSAMEN
ForumindlægHej Jeg skal op til tysk eksamen i morgen, og skal lave en perspektivering af en tekst som jeg har læst. Jeg håber der er nogle, som kan se hvorledes grammatikken er: Ich werde in Perspektive zu setzen den Text der normalen Arbeitstag. Zum Beispiel, wenn Sie ein Unternehmen gründen, ist es ... -
Teknologi og krige
ForumindlægHej Fremmer krige teknologiske innovationer? Mit umiddelbar svar er ja, når der er krig er der ikke samme nødvendighed for økonomisk bæredygtighed når man udvikler et produkt. Bare det dur i øjeblikket, altså under krigen. , Men er I enig, og kan I komme på nogle teknologier, der er blevet fremme... -
Hjælp til mundtlig musikeksamen
ForumindlægHej SP :) jeg skal til mdt musik eksamen her på onsdag, og jeg har lige nogle spørgsmål, som jeg håber I vil hjælpe mig med. :) Kan en ostinat godt være trommespillet, da trommerne holder den samme takt/rytme heletiden 4/4 takt, altså 1 og 2 og 3 og 4 osv.. ?? Mit eksamensprojekt var om Highway ... -
ostinater??
ForumindlægHej SP! :) jeg skal til mdt musik eksamen her på onsdag, og jeg har lige nogle spørgsmål, som jeg håber I vil hjælpe mig med. :) Kan en ostinat godt være trommespillet, da trommerne holder den samme takt/rytme heletiden 4/4 takt, altså 1 og 2 og 3 og 4 osv.. ?? Mit eksamensprojekt var om Highw... -
KOM/IT EKSAMEN HJÆLP!
ForumindlægHej SP Jeg søger nogen som kan hjælpe mig med at fortælle hvad der giver en 12 til kom/it kun udfra det produkt man har afleveret samtidig med forklaring. Og hvilke teoretiske og metodiske overvejelser der kan være. Samtidig søger jeg også hjælp til: inddragelse af konstruktiv feedback i udarbe... -
Analyse af Jokeren (1994)
ForumindlægHey alle sammen Jeg skal snart aflevere danskstil, og en god karakter kunne være rigtig lækkert :-P Jeg skal lave en analyse og fortolkning af Kjell Askildsens "Jokeren" hvor jeg bl.a. skal karaktisere fortælleren og give en genremæssig perspektivering. Igennem min læsning kan jeg sagte... -
Dansk Historie Hjælp..
ForumindlægHej.. Jeg sidder midt i da/hi-skrivningen og skriver om vikingernes togter til england. Jeg vil gerne perspektivere til "En vurdering af hvilken betydning vikingetogterne har haft for eftertiden, herunder deres rolle i historieskrivningen fra 1900-tallet og fremefter". Problemet ligger... -
Brug af vikingetiden i nyere tid
ForumindlægHej.. Jeg sidder midt i da/hi-skrivningen og skriver om vikingernes togter til england. Jeg vil gerne perspektivere til "En vurdering af hvilken betydning vikingetogterne har haft for eftertiden, herunder deres rolle i historieskrivningen fra 1900-tallet og fremefter". Problemet ligger... -
Det Narcissistiske Parforhold i et Sen-Moderne Samfund
ForumindlægSom overskriften antyder, er emnet i min SSO "Parforholdet". Med inddragelse af: - Jürg Willis "Kollusions-teori", - Lars Lundmanns opfattelse af "Narcissisme som et konstrueret ideal" vs. Freuds "Narcissisme som Patologisk selvkærlighed" - Narkissos myt... -
Herman Bang - Ved Vejen
ForumindlægEr der nogen der har læst "Herman Bang - Ved Vejen"? Jeg skal fremlægge et analyserende oplæg om romanen og vil i den forbindelse høre om der er nogen der har nogle gode idéer til fremlæggelsen? Jeg kan komme ind på følgende: * Komposition * Fortællerforhold (herunder fortælletid og for... -
Black and White - Help!!!
ForumindlægJeg har i engelsk fået en opgave for om forholdet mellem sorte og hvide i dag. Heraf navnet: The Present Circumstances Between Black and White People. MIT STORE PROBLEM er at jeg ikke kan finde noget videre konkret om forholdet i dag. Jeg har selvfølgelig tænkt mig at komme ind på apartheid og sl... -
Interview
ForumindlægHej alle! Jeg skal lave et interview med en tidligere Big Brother deltager, som en videre undersøgelse/perspektivering til min AT synopsis. Jeg skrev om hvordan producenterne af reality-programmet iscenesætter deltagerne og hvordan deltagerne iscenesætter sig selv, og hvorfor vi ser Paradise Hote... -
Projektopgave, disposition for fremlæggelse
ForumindlægHej, jeg er igang med min projektopgave om "Travlhed samt underbemanding på sygehuse." men jeg er nu ved det tredje punkt i min indholdsfortegnelse, som er "Disposition for fremlæggelse." altså jeg har Indledning, problemformulering, disposition, perspektivering, konklusion, k...
