Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 3601 til 3620 af 154032
-
Krav til skriftlig matematik eksamen u. hjælpemidler?
ForumindlægHej, Jeg ville gerne høre om der var nogen som vidste hvad det forventes at man kan til den skriftlige matematik eksamen på 1-årigt højniveau? Eller om der findes en liste af en art? -
Skriftlig matematik, B eksamen, 28 maj 2015
ForumindlægHeeey Nogen, der ligger inde med besvarelsen til den skriftlige studentereksamen, 28 maj 2015 på mat b, niveau? Er ret spændt på at kunne sammenligne mine resultater med andres :D :D Smid gerne en fil med jeres, hvis i gider - eller hvis i ligger inde med den rigtige rettelse... :) -
Skriftlig samfundsfag eksamen d. 22 maj 2011
ForumindlægHej derude I morgen d. 23/5 skal jeg op i skriftlig samfundsfag og frygter det lidt? 1. Hvilke forskellige opgavetyper er der? (notat og redegørelse, analyse, diskussion? - andre?) 2. Nogen der har en idé om hvilke emner der skal terpes på, modeller og metoder? & har i bare nogle generelle go... -
Gøre klar til skriftlig mat eksamen?
ForumindlægHej, Jeg har slet ikke fulgt med stortset hele året, hvordan forbereder jeg mig bedst på Mat eksamen? Går på HF og har det på C niveau, jeg må bruge alle hjælpemidler under hele eksamenen undtagen internet. Hvordan gør jeg det lettest for mig selv? Tak på forhånd. -
Fysik/kemi, Geografi og biologi - Hvad tænker du?
ForumindlægHej! Hvad tænker du hvis jeg siger "Fotosyntese og forbræning"???? Skriv alt hvad du tænker! Jeg tænker mennesker, biler, benzin, træer m.fl. Håber på en masse respons -
Biologi/kemi - Cellemembran og stoffers opløselighed
ForumindlægHej. Jeg skal bruge lidt inspiration/hjælp til dette spørgsmål: Perspektiver din viden om cellemembranens opbygning til stoffers opløselighed i kemi. Jeg skal som sagt blot have lidt inspiration og sikre mig, at jeg er på rette spor indtil videre. -
Emnet for sidste års skriftlig eksamen?
ForumindlægHej. Er der nogle, der kan huske hvad emnet på samfundsfag skriftlig eksamen var i 2013 eller før? -
Skal man bestå både skriftlig og mundtlig i et gymnasie fag ?
ForumindlægSkal man bestå både mundtlig og skriftlig i et gymnasiefag. Eller kan man dumpe den ene og stadig bestå ? -
AT - nogle gode emner? (Biologi og Historie)
ForumindlægHej SP! Jeg skal snart skrive AT, men jeg er meget i tvivl om, hvad jeg kan/skal skrive. Er der nogle der kender nogle gode emner ? Tak på forhånd! -
Sidste ting omkring Bio A STX skr i morgen - analyse metoder
ForumindlægHej folkens, Så sidder jeg her og har været igennem halvdelen af de skr nu. Der mangler kun Kemi og Biologi A, Men ville høre om der var nogen der kan huske nogen analyse metoder i biologi, er gået lidt blank hehe Er kommet i tanke om følgende: ELISA PCR Elektroforese GEL-filtrering CO2 måling ... -
Hvis man dumper dansk A, kan man så blive optaget på videregående uddannelse
ForumindlægJeg skal til afsluttende eksamen i dansk om nogle få dage. Jeg frygter at jeg dumper, da vores klasse simpelthen er så fattig på noter, og vores lærer er ikke just den bedst. Langt fra! Jeg fik dog 10 i den skriftlige eksamen og 7 i både skriftlig og mundtlig årskarakter. Den uddannelse jeg ønske... -
Hjælp til biologi.... skal afleveres på fredag!!!!!
Forumindlæghej,jeg mangler noget hjælp til min rapport, som jeg snart aflevere.. Jeg skal skrive en rapport om: tungmetallers indvirkning på enzymer, blyopløsning og cadiumopløsning. Hvis nogen har skrevet om overstående må de straks skrive til mig!! På forhånd tak -
Naturvidenskablig fakultet - biologi
ForumindlægKan man sige, at den epidemiologiske metode går under den induktive metode, hvis man ud fra en epidemiologisk metode laver en teori, der derefter eftervises? På forhånd tak og god påske! -
Biologi Rapport - HJÆÆÆÆÆÆÆLP
ForumindlægHej jeg har en biologirapport og har virkelig brug for hjælp. Jeg skal svare på følgende: Hvorledes ændres følgende parametre når planten har en positiv NPP: - Iltkoncentrationen - Carbondioxidkoncentrationen - Plantens Biomasse Ved hvilket lysforhold er dette gældende? Hvad betyder Kompensati... -
Biologi Eksamen - Nedarvingsmønstre?
ForumindlægHej! Hvad er de forskellige nedarvingsmønstre? Kan nogen hjælpe med at fortælle mig hvordan de ser ud? -
srp - biologi spørgsmål
ForumindlægHej mennesker :) Sidder lige med srp, men er gået i stå og håber nogen kan hjælpe .... mit spørgsmål er: Hvorfor der sker en overproduktion af purinerne adenin og guanin hos folk med Downs syndrom? & hvilke betydning/konsekvenser ka... -
biologi b - hjælp med figurer
ForumindlægJeg har disse billeder til min eksamen. Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til at bearbejde dem. Billederne er vedhæftet. Jeg har mest brug for hjælp til billedet om mutationer (filen hedder unavngivet) og billedet om muskelcellen (filen hedder billede 4) Jeg håber, at der er nogen, som kan hjælp... -
Deduktiv og induktiv metode i biologi
ForumindlægEr der nogen som kan forklare mig den deduktive og den induktive metode - indenfor den naturvidenskabelige metode? -
hjælp! biologi ekspert der kan hjælpe
ForumindlægHvilket gener er ansvarlig for nedarvning af AB0- og Rhesus-systemet . -
Hjælp til 2 biologi spørgsmål!
ForumindlægHej...Det er to genetik opgaver, det ville være dejligt hvis der var en der ville slå et blik ned over det!!1. Der er to forskellige kromosomafvigelser der fører til Downs syndrom (gå evt. tilbage til side 106, hvis du har glemt den ene). Gravide, der i den nærmeste familie har en person med Down...
