Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 3841 til 3860 af 14099
-
Engelsk FSA
ForumindlægHejsa :) Har det en effekt på karakteret hvis jeg kommer til at snakke 1-2 min for meget om mit selvvalgte emne? Syntes bare at 5 min er utrolig kort tid når man sidder og øver sig derhjemme :D Tak xD -
AT - Katastrofen, Utøya
ForumindlægHej alle herinde! Jeg står simpelthen og har det problem, at jeg ikke kan finde på en ordentlig problemformulering.. Ja, øv.. Jeg har prøvet, men kan ikke komme op med noget umiddelbart. Overemnet er, Katastrofen årsager og konsekvenser, og jeg har så valgt fagkombinationen Dansk og Samfundsfag... -
Lave en ny synopse?
ForumindlægJeg fik under AT forløbet ikke lavet en ordentlig synopsis, jeg skal nu op til eksamen og vil gerne lave det hele om. Er der noget med at man må rette i den, men må man slette ting eller lave den helt om? Jeg vil selvfølgelig beholde alt såsom samme emne og problemformulering og problemstilling... -
Måske nogen kan hjælpe???
ForumindlægSpørgsmål? Prøv at sammenligne Blooms` taksonomi og Kolbs læringscirkel med Piagets kognitionspsykologi. Jeg ved at Bloom har 6 niveauer ( viden,forståelse,anvendelse,analyse,syntese ogvurdering)og Kolbs læringcirkel operere med : erfaring, eftertænksomhed, begrebsdannelse og eksperiment og Piage... -
Hvilken politik? Hjælp, hjælp, hjælp!
ForumindlægHeeeey! Ud fra Danmarks nuværende økonomiske situation, hvilken økonomisk politik ville du/I så synes regeringen skulle føre: pengepolitik, indkomstpolitik, finanspolitik eller valutapolitik? Det er til et oplæg om folks forskellige synpunkter og meninger som senere skal formidles! Kom ge... -
Kinas økonomiske udvikling på lang sigt
ForumindlægHej.. Jeg skal til eksamen om to dage og skal forsvare en rapport om Kina og dens økonomiske udvikling. Jeg har valgt at forlænge rapporten med at fortælle om Kinas udvikling på lang sigt idet jeg ikke er kommet på det i rapporten. Men, men, men jeg ved ikke hvilke model jeg skal bruge til at bes... -
engelsk :)
Forumindlæghej allesammen. Jeg skal op i terminsprøve i engelsk 2007 maj udgaven.. er er nogen der prøvet det ? :) der er en lyttedel, som vi lavede idag. Imorgen har vi læse delen, er der nogle der har gode råd, hvad jeg kan øve mig på, og er den del svær ? tak på forhånd! -
Covid-19
ForumindlægHej jeg skal til at begynde på en større opgave om Covid-19 Jeg mangler ideer til nogle interview spørgsmål, mit emne er borgernes håndtering af corona-krisen. Jeg har indtil nu fået lavet disse spørgsmål: Hvad stemte du til valget og hvad stemte du til valget før? Hvordan føler du den nuvæ... -
Bachelor om negativ social arv og mønsterbrud.
ForumindlægHej. jeg er ved at forerede mid til at skulle forsvare min BA. Vi har skrevet om negativ social og derigennem om hvilke handlemuligheder vi som pædagoger har i forhold til at den anbragte unge kan opnå et eventuel mønsterbrud.. vi har brugt følgende teorier: Giddens om udlejring af tid og rum, ud... -
Analyse af lille fedtøre
ForumindlægHej, nogen der hjælpe med novellen Lille fedtøre. Forstår ikke helt budskabet i novellen -
stil
ForumindlægHej Jeg mangle hjælp til at hvordan kan jeg starte med at skrive en god stil (indledning). At skriver stil er min store frygt til at ikke består til sommer. jeg vil gør alt for at bestå. jeg har ikke gået i danske skole og heller ikke skrivet stil på dansk. Håber på nogle gode råder mvh. Dera... -
Du gør mig L.O.C analyse hjælp!!
ForumindlægHej alle. Jeg skal analysere l.o.c's sang "du gør mig" .. er der nogen der har nogle guld stikord til en analyse af sangen ville det være til stor hjælp! -
Forslag til porblemformulering
ForumindlægHej Jeg har valgt fagene Mediefag og Samfundsfag til årets AT eksamen. Jeg er desværre gået helt kold mht. ideer. Er der nogle afjer der ude som evt. har noget inressant jeg kunne undersøge ? På forhånd mange tak ,- -
Hjælp til problemformulering (Terror)!!!
ForumindlægHej jeg har valgt emenet terror, og jeg skriver i fagende Engelsk og Samtidshistorie Videre vil jeg komme ind på de to terror angreb i USA, (Oklahoma bombing, og 11 september) Jeg har bare meget svært ved at få lavet en problemformulering.... Jeg vil derfor spørge om der er nogle, som har nogle... -
Globalisering? Socialismen, Liberalismen og Konservatismen
ForumindlægEr disse: Socialismen, Liberalismen og Konservatismen for eller imod globalisering? Har brug for lidt hjælp til den her samfundsfags opgave der skal afleveres imorgen, og tænkte lige jeg ville gennemtjekke mine svar, hvad synes i? Begrundelser er meget velkomne :-) Tak på forhånd! -
gensplejsning
ForumindlægKan nogle hjælpe mig med at svare på de her spørgsmål? Er der nogle der kan give mig nogle gode hjemmesider, der forklarer det grundigt og i detajler måske? Hvad er gensplejsning? Hvad anvendes det til? Hvad kan problemerne være med det? -
Analyse og fortolkning af Raymond Carver
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en analyserende oplæg af Raymond Carver, Naboer, men jeg ved nu ikke rigtigt hvordan jeg skal starte på dagen. Jeg har skrevet en side om forfatteren :-) -
Prøveform B - Fattigdom
ForumindlægHej, Jeg har afgangsprøve i prøveform B med underemne Fattigdom. Er der nogen der har nogen gode forslag til nogen tekster, Film musik osv. som kan hjælpe mig med dette? :) - Anton -
Uafhængighedserklæringen
ForumindlægJeg er i gang med at skrive Dansk/Historie opgaven, hvor jeg har om den amerikanske uafhængighedserklæring. Nogle der kan hjælpe mig dette spørgsmål - Det diskuteres og vurderes endvidere, hvordan Uafhængighedserklæringen har påvirket de europæiske lande. -
Skr. samf
ForumindlægHej alle. Jeg ville høre, om en eller flere af jer har ideer til hvilke emner der sandsynligvis kommer i spil til årets skriftlige studentereksamen i samfundsfag A? Alle ideer bliver modtaget med kyshånd!
