Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 4081 til 4100 af 14099
  • Synopsis

    Forumindlæg
    Hej! Mange tak for i gerne vil læse dette. Har bare et spørgsmål angående Biologi. Skal lave en synopsis om et emne i Biologi, er der nogle som har en Synopsis-Model som er nem og god aat bruge? -Tak på forhånd Med Venlig Hilsen student fra AIS
  • Terminsprøve 9. Klasse

    Forumindlæg
    Hej folkens! Jeg skal op i biologi i morgen, og tror det er sådan noget multiple choice test. Nogen der har nogle idéer om hvad der kunne være i denne test, eller noget jeg bare SKAL kunne indenfor Biologi?? Mange tak :)
  • Citronsyre i citronsaft

    Forumindlæg
    Nu skal jeg op i Naturfag, hvor både Kemi, Geografi og Biologi skal inddrages. Noglen som ved eller har en ide til hvad geografi og biologi kan inddrages i"Citronsyre i citronsaft" ???
  • Er der nogen der har lyst til at læse min SSO?

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg er i gang med at skrive SSO i biologi om diabetes type 2. Er der nogen herinde som er gode til opgaveskrivning + biologi som vil læse den og give mig lidt feedback?
  • Musklens funktion! Vigtigt!

    Forumindlæg
    Nogle der har noget om musklens funktion?? bare nogle linjer om det??
  • Skriftlig årsprøve 2.g

    Forumindlæg
    Jeg har hørt at man på A-niveau i 2.g til den skriftlige årsprøve får eksamensopgaven fra 3.g sidste år... Jeg ved ikke helt om dette passer, men jeg ønsker stadig at høre om nogen ved, hvilken opgave der blev givet til eksamen sidste år... Navn, emne, nr??? TAK!
  • Har virkelig brug for hjælp

    Forumindlæg
    er der virkelig ingen der kan hjælpe mig med dette..???----------------- Ved hjælp af varmebehandling kan man fremstille triploide ørreder. De triploide ørreder er sterile og bliver ikke kønsmodne. Dette kan være en produktionsmæssig fordel, da kønsmodningen kræver ekstra foder samtidig med, at k...
  • TRANSPORTTYPER

    Forumindlæg
    hvad er diffusion,faciliteret diffusion, osmose og aktiv transport.
  • plz plz hjææælp

    Forumindlæg
    Nogen der er rigtig sød at hjælpe mig?? Please… har virkelig brug for hjælp!!!!Nogen der kan giv mig eksempler med kombinationer? Kan virkelig ik find ud af det…Mange tak på forhånd. MOLLY
  • NV

    Forumindlæg
    hvordan redegøre jeg helt præcist for det her : Redegøre for følgende: Hvad er fotosyntese? Hvad er respiration? Hvad forstår man ved C-kredsløbet? hvordan kan jeg f.eks. analysere resultater på en meget nem/overskuelig måde?
  • Blodtypebestemmelse

    Forumindlæg
    Hej med jer,Jeg har for en gangs skyld et ganske let spørgsmål..Hvad hedder det "blodtypebestemmelses-kort" man bruger til at bestemme sin blodtype??Lille, men vigtig detalje ;-)
  • Vær sød og hjælpe mig :-D

    Forumindlæg
    Efter skolereformen er der kommet nye "udtrækningspuljer" Hvad lyder de på For jeg ved godt engelsk og fysik mundtligt er obligatorisk Men nu er idræt mundtlig også en del af udtrækspuljen??
  • Hvordan...

    Forumindlæg
    Hvordan kan man sige på engelsk: "Det handler om...."
  • Homo/heterozygotisk

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan forklare hvad homozygotisk og heterozygotisk er? Det er i forbindelse med en rapport, og enten har læreren ikke forklaret det, eller også har jeg siddet og sovet i timen, for jeg har ikke taget nogle noter om hvad det er.
  • Replikation/ transkription

    Forumindlæg
    Hej Nogen der gider fortælle mig forskellen på replikation og transkription?
  • blod - hjælp!!

    Forumindlæg
    hey jeg er igang med min 3.g opgave. jeg er kommet frem til at der findes 23 forskellige blodtyper; og at man kontrollerer blodet for dets antigener og antistoffer for at finde den gældende blodtype. Men hvis der sidder forskellige antigener på hvert af de røde blodlegemer der definerer blodtypen...
  • Brev til månen - Ib Michael

    Forumindlæg
    Jeg har et spørgsmål til, hvilke stoffer hovedpersonen eksperimenterer med i romanen? Håber nogen, der har læst den eller kender nogen der har kan huske det. :)
  • Skaber religion racisme?

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg har et spørgesmål som lyder" skaber religion rasicme" i må gerne komme med jeres agurmenter om det gør eller ej.
  • hjælp! tværfaglig matematik og?

    Forumindlæg
    hej, jeg skal snart skrive min tværfaglig, jeg regner med at det ene fag skal være matematik, men kan ikke rigtig finde ud af hvad det andet fag skal være, og hvis hvilket emne indefor det fag, så håber nogen kan komme med forslag som jeg kan overveje, har ingen ide om hvad det kunne være :S o...
  • "Over gødning"

    Forumindlæg
    Sidder lige og skriver rapport om næringssaltes betydning for algevækst.Det viser sig at nitrat kun fremmer planters vækst til en vis grænse. Men hvorfor egentligt det?Er det pga. af osmose =? eller noget helt andet?(jeg formoder at nitrat også kun fremmer væksten af alger til en vis grænse)