Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 4221 til 4240 af 14099
-
argumentation ud fra et liberalistisk synspunkt
ForumindlægHJÆLP! jeg har fået den her opgave for som en del af en aflevering, nogle der har lavet det og kan hjælpe ? :) Tak på forhånd 1a. Argumentér ud fra en liberalistisk grundholdning imod "den nye protektionisme", som det kommer til udtryk i citatet nedenfor. Omfanget af fysisk rigdom, s... -
Strategier: relevandt for JBS?
ForumindlægHJÆLP. Der står i min opgaveformulering, at jeg skal : Diskuter udvalgte strategier, som det kan være relevant for JBS at beskæftige sig med på det danske marked, for at få flere fra den yngre målgruppe til at købe produktet fra JBS Jeg kan ikke finde ud af hvilke strategier, som jeg skal udv... -
impulsmoment bevis
ForumindlægJeg er ved at skrive 3. års opgave om planet baner, og dette indebærer at jeg også forklarer impulsbevægelsen. Er der et bevis for det? Og kan en evt skive den op? På forhånd tak -
Træningsprojekt
ForumindlægI et træningsprojekt vil amn da få karakterr ud fra, om man har forbedret sig eller vil man få karakter ud fra, hvor god ens opgave er. Jeg tænkte bare, at hvis man fx ikke har trænet så meget, og bruger det som forklaring på ens manglende forbedring vil det så stadig være muligt at få en god k... -
SSO - The Informers
ForumindlægHejsa, jeg skal skrive SSO i engelsk om Bret Easton Ellis's bog "The Informers"Jeg har læst bogen, men står på ret bar bund mht. sekundærlitteratur, så derfor tænkte jeg om der var nogle venlige personer derude, der enten var villige til at sende mig idéer til bøger, eller ander sek... -
Katers reversionspendul (SSO)
ForumindlægHej, jeg skal skrive SSO til februar, mit område er "stive legemers bevægelse", kraftmoment, inertimoment, impuls etc. jeg har læst teorien bag, nu er jeg begyndt at læse lidt på de eksperimenter, man kan lave. Min lærere har foreslået mig et forsøg med "Katers reversionspendul&quo... -
Keynes forskelle
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er igang med at skrive min SRP.. jeg har pt lidt problemer med at finde ud af hvorfor Keynes økonmiske teori betragtes som et nybrud indenfor økonomisk videnskab? Jeg er kommet frem til at det er fordi han trækker sig væk fra liberalismen og indrager noget socialistisk tænkni... -
Metoder generelt???
ForumindlægMåske har jeg ikke hørt ordenligt efter i snakken om metoder, men jeg er stadig meget i tvivl om, hvad pokker jeg skal skrive i det afsnit. Jeg skriver vist nok primært humanistisk og hermeneutisk. Jeg skriver om gyser, Hitchcock og Freud. Nogen der kan hjælpe? -
HJÆLP! AT!!
ForumindlægJeg skal redegøre for de unges brug af sociale medier. Men det er som om, at jeg får et blackout og går helt i stå bare ved at læse sætningen.. Er der nogle der kan hjælpe mig igang? -
Sofokles!
ForumindlægLige et par spørgsmål ang. old..Har hørt at det er ret uheldigt, hvis man ikke kan udtale navne/steder rigtigt i old..øv øv! Og så var jeg lidt i tvivl om hvorvidt der er tryk på 1. eller 2. stavelse i Sofokles? Nogle, der kunne huske det?:) Og så var det Sofokles, der "indførte" den 3.... -
at
ForumindlægJeg har tænkt på at vælge historie og psykologi som bærende fag til min studentereksamen i AT. Er der nogle idéer og forslag til hvilke emner jeg muligvis kan arbejde med? -
Jødernes "Rejse"
Forumindlægi forbindelse med et projekt om jødetransport har jeg brug for ideer! jeg vil bruge sociologi fra Samf A samt bio B til at arbejde med infektionssygdomme i forbindelsen.. forslaget er fra min lærer... er der ikke nogle der umiddelbart ligger inde med gode forslag til spørgsmål eller bare noget je... -
Analyse i samfundsfag
ForumindlægJeg har et spørgsmål i min srp som lyder: "Analysere den ideologiske udvikling i Venstres politik fra den kolde krigs afslutning og frem til idag." Og så skal jeg inddrage et bilag jeg har fået tildelt fra: I godtvejr og storm. Mit spørgsmål til jer lyder, om der er en formel på... -
Robinson Crusoe!
ForumindlægHej Jeg skal skrive om Robinson Crusoe i psykologi og engelsk (AT) og ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det an. Nogle gode ideer til emner inden for socialpsykologien der kunne åbne op for det? -
Problemformulering. I historie og fysik om rumkapløbet.
ForumindlægHej, Jeg søger noget hjælp til udarbejdelsen af min problemformulering. Det overordnede emne er rejser, og jeg har valgt fagene historie og fysik, hvor jeg vil skrive om rumkapløbet mellem Sojvet og USA under den kolde krig. Nogle der har nogle gode forslag til en problemstilling og problemformul... -
Historie opg: klassiske Grækenland
ForumindlægSå er det tid for historie opgave og jeg har snævret emnet ind til en af det klassiske Grækenlands krige.Spørgsmålet er nu hvilken en af dem? Valget står mellem Perserkrigene og den peloponnesiske krig. Nogen forslag? For og imod? -
problemformulering
ForumindlægHej jeg håber at en af jer kan jeg hjælpe mig med at udforme disse sætninger til en problemformulering : Hvordan har Alexander den stores opvækst påvirkede hans tankegang? Herunder vil Jeg belyse og undersøge erobringernes betydning for datidens samfundsstruktur hvor jeg også kigger på Alexande... -
velfærdsstat
ForumindlægHejsa..Ville hører om der er nogen, som kan hjælpe mig med at analyser og vurdere de seneste fremsatte reformtiltag de seneste 10 år..?? Eller nogen der ved hvor jeg kan finde nogen information??Håber I vil hjælpe.. -
Job efter gym
ForumindlægJeg leder efter en "slag skabelon" til en jobansøgning/gode råd om hvad man skal skrive i en jobansøgning nu hvor man er færdig med gym snart.... Det er jo ikke fordi man har været på arbejdsmarkedet i 123 år, så det ville være rart hvis nogle kunne hjælpe :D/Kys love and harmony -
e/m - spørgsmål
ForumindlægJeg har nogle spørgsmål til denne rapport om elektronens specifikke ladning (e/m). Hvis nogle ikke er bekendt med forsøget kan en forsøgsvejledning ses på http://henrik.thuesen.person.emu.dk/hth/fysplus/vejledninger/e%20over%20m.doc Mine spørgmål er Hvad er glødetråden til for? At denne frie elek...
