Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 5121 til 5140 af 14099
  • økologi

    Forumindlæg
    hej jeg vil have hjælp til biologi jeg forstoed ikke hvad økologi endelig er vil i give mig en lille resume hvad det er jeg håber i vil
  • KOSTANALYSE

    Forumindlæg
    HEJSA JEG ER I GANG MED BIOLOGI RAPPORT.... HVIS NU MAN HAR EN ENERGIFORBRUG AF FOR MEGET PROTEIN OG FEDT OG FOR LIDT KULHYDRAT -HVAD KAN DET BETYDE????
  • Hjælp til valg af studieretningsprojekt

    Forumindlæg
    Hej Alle Ved ikke lige om det er det rigtige sted for dette indlæg, men prøver ad. Jeg skal skrive studieretningsprojekt og ville høre om der er nogen som har nogle ideer til emner? Min studieretning er Biologi A, matematik A og kemi B. Jeg har besluttet mig for at det skal være en af følgende ko...
  • fylogenetisk og dikaryotisk

    Forumindlæg
    Hej er ved at læse om til biologi og ved ikke rigtig hvad fylogenetisk og dikaryotisk fase betyder. Er der nogle der lige vil skrive et par få linjer om dette. på forhånd tak
  • A-niveau i USA

    Forumindlæg
    Hej.. Er der nogle der ved hvad man skal have på a-niveau, hvis man vil gå på Harvard university, og studere molekylær biologi, tandlæge eller apoteker? <3 Harvardgirl
  • Hjælp til gennemlæsning

    Forumindlæg
    Hej alle.. Jeg vil blive rigtig glad hvis der eventuelt var en, som vil læse min biologi rapport igennem om gentest. Mvh Maya
  • Hvilken gruppe enzymer tilhøre lipolase???????

    Forumindlæg
    Jeg har en biologi aflevering jeg har lidt problemer med, men er i tvivl om hvilken enzym gruppe lipolase tilhøre.? nogen som kan hjælpe mig????? Knus
  • Fotosyntese

    Forumindlæg
    skal lave en biologi rapport over fotosyntese, ånding og kulstofkredsløb. Jeg har to spørgsmål: 1. hvad får dyr og planter ud af respiration? 2. hvad er et enfaktorforsøg?
  • Hjælp! :(

    Forumindlæg
    NOgle der kan fortælle mig detaljeret over fotosyntesens opbygning? Samt det der udskilles!? Er ikke særlig skrap til det med biologi! Mange tak!
  • Synopsis

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en synopsis, som jeg skal aflever den 2-3-07. Er der nogen, der har et eks på, hvordan en synosis i biologi ser ud? Emnet er et fedt, da jeg blot ville se hvordan den er lavt :)
  • NF: Ændring af vandets kredsløb - Konsekvenser?

    Forumindlæg
    NF: Kemi, biologi og geografi Hvilke konsekvenser vil det have, hvis vandets kredsløb blev ændret - og hvordan ville dette kunne ske?
  • Kontrolforsøg

    Forumindlæg
    Jeg har altid undret mig over hvorfor, når man laver forsøg i biologi, at der altid er et kontrolforsøg. Er det for at se om det stof, man skal bruge, har en effekt på tingene?
  • Virus' livscyklus

    Forumindlæg
    Hej derude.. Jeg har trukket et spørgsmål i biologi, hvor jeg skal fortælle om virus karakteristika - herunder virus livscyklus. Er der en derude der kan hjælp mig lidt med det? Det ville bare være rigtig dejligt!
  • Supplerende Materiale?

    Forumindlæg
    Hej Jeg er lidt usikker på, om man til mundtlig biologi eksamen på b-niveau skal have supplerende materiale med, eksempelvis i form af figurer/tabeller?
  • De kvindelige kønsorganer

    Forumindlæg
    Er det nødvendigt med at man skal fortælle om alle de kvindelige kønsorganer til biologi eksamen? Hvis man f.eks. havde en figur og så fortælle om dem alle?
  • Eksamen noter

    Forumindlæg
    Hejsa alle sammen ... Jeg har brug for noter,,, Til følgende -Biologi -Engelsk -Tysk -Dansk -Matematik -Fysik/kemi Håber i Kan hjælpe
  • Kostanalyse - teori? SKAL fylde mindst 1 side.

    Forumindlæg
    Hej SP. Jeg har utroligt meget brug for hjælp med at komme i gang med denne teori om kostanalyse.. Er der nogle der er gode til biologi, og kan hjælpe mig i gang?
  • Mitokondrier

    Forumindlæg
    Hej, jeg er ikke den skarpeste til biologi, og tænkte på om i kunne svare på mit spørgsmål. - Hvorfor har muskelceller særligt mange mitokondrier?
  • udveksling af stoffer i kapillærerne

    Forumindlæg
    jeg har virkelig brug for hjælp....jeg vil godt have en forklaring på figur 26 i bogen biologi på tværs.... det handler om udveksling af stoffer i kapillærerne på forhånd tak
  • leksikon?

    Forumindlæg
    Jeg skal snart til skriftlig eksamen i biologi, og vil høre om det er muligt at downloade et lektikon fra nettet? på forhånd tak for hjælpen.