Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 5601 til 5620 af 40685
-
figurer til eksamen ?
Forumindlægda jeg skal til eksamen i natur-geografi på tirsdag, og skal medbringe tror det var 3-6 figurer og fortælle ud fra.. men på det område er jeg sku lidt lost ! er der nogen der kan hjælpe med at komme med eksempler/forslag til hvilke figure/modeller man kan medbringe til emnerne: naturkatastrofer-... -
eksamen i morgen :/
Forumindlægjeg har stor brug for hjælp. jeg skal til matematik eksamen i morgen og der er et punkt i mit pensum jeg har lidt svært ved: Statestik og sandsynlighedsregning: -Gør rede for den grafisk beskrivelse af ikke-grupperet observationssæt & Gør rede for den kumulerede frekvens F(x), samt kvartilsætt... -
NV Eksamen
ForumindlægHej (: Jeg skal til NV eksamen i morgen, men har stadig problmer med at forklare nogle ting.. måske der var nogle der kunne hjælpe mig? - En difination af jordskælvsbølger.. hvad er det egentlig de gør? - Hører lys- og lydbølgerne sammen med længde- og tværbølgerne? - Hvad er skyggezonen? - Hvo... -
Mundtlig eksamen hjælp
ForumindlægHej. Jeg er så uheldig at jeg har trukket "Kierkegaard og de afgørende valg i livet" til den mundtlige kristendoms eksamen. Som et underemne Tænkte jeg på Abort, men da jeg har så svært ved kierkegaard og eksistentialismen ved jeg ikke hvad skal gøre til min fremlæggelse Nogle som ka... -
fysik eksamen....
Forumindlæghejsa, jeg skal lave eksamens rapport, og skal til at vælge et emne jeg vil arbejde med. er der nogen der har nogle gode ideer? vi må godt tage udgangs punkt i en genstand, fx en kaffemaskine, eller friktionen mellem bildæk og vej. noget af det vi har haft om: kinematik lyd og bølger termodynam... -
Fransk eksamen
ForumindlægHej jeg har eksamen imorgen i fransk. Og vil gerne øve mig for alvor, ved bare ikke om der er noget der hedder FSA fransk lytte prøve? Vil ihvertfald gerne havde et link hvor man kan finde FSA fransk prøver fra 2007-2011 hvis det er muligt? Det skal være til 9... -
Historie Eksamen
ForumindlægHej alle 3'gere :) Min sidste eksame er Historie og jeg vil gerne slutte med topkarakter, så jeg tænkte på om jeg ikke kunne få nogle råd fra dem, der allerede har været oppe i historie? Hvordan opstillede i jeres fremlæggelse og hvad blev der diskuteret? Evt. kunne det være godt at se nogle ... -
HISTORIE EKSAMEN
ForumindlægHej. Jeg skal til historie eksamen i morgen, og har trukket emnet USA før borgerkrigen. Bilagene lægger meget op til, hvad der forårsagede borgerkrigen med fokus på Abraham Lincolns tiltrædelsestale, og South Carolinas erklæring om udtræden af unionen. Jeg har derfor overvejet om min problemstill... -
Hjælp - Ng eksamen!
ForumindlægHej Alle Jeg har fået mit emne til min ng-eksamen og den lyder sådan her: Vil jordkloden bliver overbefolket? Fokus punkter: Naturgrundlag, klima, befolkningsfordeling, befolkningsvækst og fødevareforsyning. Mine spørgsmål til jer: HVad er naturgrundlag? Jeg ved slet ikke hvor jeg skal starte? e... -
Fysik eksamen:
ForumindlægEr der nogle af jer, som har gode råd til fysik eksamen? Evt. hvad der er vigtigt at huske osv? Noget af det vigtigste, er det ikke at bare lede efter et ord i opgaven eks. elektrisk energi eller andet, også slå op i formel samlingen.. Bør man så derefter undersøge hvad det er man skal finde, og ... -
24-timers eksamen
ForumindlægHej Jeg skal snart op til mundtlig eksamen, hvor jeg skal udarbejde en synopsis. Min opgave skal bestå af de taksonomiske niveauer og baseres på forskellige bilag. Jeg har styr på alt det, men jeg har bare altid været lidt usikker på, hvad man skal gøre i den analyserende del. Altså det jeg har ... -
Eksamen - oplæsningsstykke
ForumindlægHej. Jeg går i 9.klasse, og skal snart til den mundtlige eksamen i dansk. Jeg har valgt pressefotoet: "Kampen om Mosul" - taget af Asger Ladefoged, som blev kåret til årets nyhedsbillede i 2016. Jeg har virkelig svært ved, at kunne finde et oplæsningsstykke, som vil være relevant til ... -
Drama eksame
ForumindlægHej alle sammen :-D Jeg skal snart til drama eksame.. men min gruppe og jeg har ingen annelse om hvad vi skal spille... Er der nogle af jer som har nogle ideer, eller en smule inspiration <3 Vi er tre piger som skal spille. Håber der er nogle der kan hjælpe!! :-D -
Eksamens pensum....
ForumindlægHej....Jeg skal til eksamen her om et par dage og jeg tænkte på om der er nogen der har nogle gode notater til...Les Parapluies de CherbourgLa sorciere de la rue MouffetardLa maison de l'oncle PierreLa Côte d'IvoireUn pacte avec le diableJeg ville blive lykkelig hvis der var nogen der hav... -
Geografi Eksamen.
Forumindlæghej Jeg skal op i geografi starten af næste uge men har slet ikke forberedt mig på nogen måder. jeg har haft travlt med matemtik eksamer, og andre ting og sager. men anyways kan i komme med gode ideer end bare læse bogen. for vil/kan ikke læse hele bogen på 2 dage. tak :) -
Dansk eksamen
ForumindlægHej, Nu ved jeg ikke om jeg har forstået det helt rigtigt, men i de første 10 min af prøven skal man analysere sit prøveoplæg. I de resterende 10 min skal man have en samtale med censor og lærer. Hvad indebærer samtalen? hvilke spørgsmål stilte de jer, da i var til eksamen i dansk? hvad kunne... -
Billedkunst eksamen
ForumindlægJeg skal til eksamen i morgen og blev pludseligt i tvil om noget Et oplæg kan lyde følgende: "Fremlæg dit eksamensprojekt" Derefter ønskes der på baggrund af en analyse af tre forskellige værker inden for impresionismen og inddrag 2 eksempler fra dig eget portfolio" - men de ... -
EKSAMEN - RÅD
ForumindlægJeg går i 3.g - skal op i fuldt pensum.. Det inkluderer spansk - som jeg virkelig ikke er god til...Hvordan kommer jeg bedst igennem eksamen.Hvordan/ hvad skal læses?Gode ord/veninger til teksterne?Noter til skr. eksamen?Det kunne være dejligt med nogle gode og kloge råd.Hilsen den fortvivlede sp... -
Old eksamen
ForumindlægHej derude, Jeg ville høre, om der var nogen, der kunne være interesserede i at hjælpe mig, med at læse nogle af mine notater i old til eksamen og give feedback på det. Jeg har problemer med at skabe råd tråd. og så kunne jeg godt bruge hjælp til teksterne i europæisk og historisk kontekst, da je... -
Drama eksamen
ForumindlægHej, Jeg skal snart op til drama eksamen (1. g) og jeg kunne godt tænke mig nogen gode råd. Jeg skal først spille et stykke og så skal jeg snakke med lærer og censor.. Jeg skal snakke om naturalisme. Så derfor kunne jeg godt tænke mig at vide hvad der kunne være godt at snakke om indenfor n...
