Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 5721 til 5740 af 57177
-
oversættelse, og oversætte til dansk, please hjælp
ForumindlægJeg skal have oversat noget dansk.. Jeg kan ikke selv lave den, pga. min computer er fucked op, og derfor vil den ikke ind i min ordbog. Nu kan jeg bedre forstå hvorfor min tysk lærer altid siger "køb en dansk - tysk ordbog". Jeg skal også have oversat nogle linjer tysk til dansk.Skal o... -
dansk: sat kommaer rigtigt?
ForumindlægHej, er der nogen der vil checke om jeg har sat mine kommaer rigtigt? og evt. om jeg mangler kommaer..? (teksten skal ikke rettes..) på forhånd tak!Kun i få lande kan skatteyderne fratrække private renteudgifter i skatteopgørelsen i samme omfang som i danmark. Stort set alle politiske partier her... -
Kort film-Dansk mundtlig
ForumindlægJa jeg skal muligvis op i dansk mundtlig og trak så kort film. Kender i nogle gode korte film med gode budskaber? Nogle jeg kan samligne med kortfilmene 'Gråvejr' eller 'sommersøndag'. Den ene handler om selvmord.. Valg mellem livet og døden hvor 2 mennesker vælger livet.. Og ... -
Fejlbedømt skr. dansk
ForumindlægTil skriftlig dansk fik jeg et 8-tal, hvilket jeg ikke brød mig om, da jeg fik 10 i års-karakter. Min dansklærer har så lige ringet til mig, og hun fortalte mig at hun synes, at jeg var blevet meget hårdt dømt. Hun ville råde mig til at skrive en klage, idet hun mener, at jeg mindst ligger til et... -
DAnsk stil....rettes? plzz
ForumindlægBRug for en hån :DKarens julIndledningAmalie Skram opvoksede i Bergen sammen med sin familie. Hvor hendes far drev en butik. Butikken gik meget dårlig for Mons Monsen , som Amalies far hed. Amalie Skram har været gift to gange og skilt fra begge mænd igen. Hendes første ægteskab blev hun presset ... -
Nogle der har været op i DANSK skriftlig årsprøve?
ForumindlægHejsa. Nogle der går i 1g som har været op i Dansk skriflig årsprøve ? -
Engelsk- Hjælp Tak! :)det haster Stx og andre gymnasier vis jeres viden til folkeskole.. Virkelig brug for hjjæææælp var syg da vi har fået gennemgået det!
ForumindlægDet er om Nelson mandela , apartheid, martin luther king, syd afrika i det hele taget! Har brug for hjælp til at besvare disse spørgsmål: 1. How can you justify the implemntation of apartheid? 2. What diffences and similarities can you find between Martin luther king and Nelson Mandela? 3. Under ... -
Dansk A - Terminsprøve HTX
ForumindlægHej alle. Jeg skal til skriftlig terminsprøve i Dansk A i HTX om en måned. Ved i hvad det er man kommer op i? Skal man bare skrive en stil eller noget? Har i nogle gode råd til mig? Evt noget forberedelsesmateriale eller terminsprøve fra sidste år ville være fantastisk at kigge igen... -
dansk og historie eksamen
ForumindlægHej alle!Jeg frygter virkelig dansk og historie mundtlig eksamen, dels fordi de ikke er mine yndlingsfag og fordi jeg har ingen anelse om hvordan forløbet er.....Er der nogle vise hoveder derude som har været igennem det og kunne dele ud af jeres viden?Mange tak!!!! -
Dansk skriftlig fremstilling
ForumindlægHej alle Jeg skal til eksamen i Dansk skriftlig fremstilling i morgen, og jeg har lige nogle spørgsmål, som jeg håber, i kan hjælpe med. Skal breve og dagbøger skrives i kursiv? Skal et åbent brev skrives i kursiv eller skal det skrives normalt ligesom et læserbrev? -
Mundtlig Dansk? Hvordan foregår det?
ForumindlægHej Alle:) Et kort spørgsmål jeg har gået og tænkt lidt over... Jeg skal skal til dansk mundlig prøveform B i morgen. Står man op og snakker, eller sidder man ned ved et bord ? Det kan godt være det er et dumt spørgsmål, men jeg kunne godt tænke mig at få det at vide:) -
Forberedelse til dansk eksamen (Lyrik)
ForumindlægHej alle Jeg har trukket lyrik til den mundtlige dansk eksamen (Prøveform B) Og jeg har lidt svært ved hvordan jeg skal gribe det an, og hvordan jeg skal forberede mig til det. Håber at nogen har et/to forslag :) Med venlig hilsen Frederik Madsen -
dansk A Eksamen HF !!!
ForumindlægHej jeg skal op i Mundligt dansk A HF næste uge. Jeg har fået styr på min pensum og hvad den indeholder af tekster osv… Men hvad er det skal gør, sådan at jeg opnår en høj karakter. mange tak på forhånd. -
dansk Eksamen A
ForumindlægHej jeg skal op i Mundligt dansk A HF næste uge. Jeg har fået styr på min pensum og hvad den indeholder af tekster osv… Men hvad er det skal gør, sådan at jeg opnår en høj karakter. -
Mundtlig dansk i ottende
ForumindlægHej jeg er lidt forvirret så jeg vil gerne spørger noget angående dansk mundligt. Vi har en pensum som jeg har valgt en digt og jeg skal perspektere med en anden novelle som jeg har fået fra nettet hvilken af dem skal jeg så analyser????? -
Dansk statsborgerskab 2014
ForumindlægHej allesammen Før jeg fyldte 18 sendte jeg en ansøgning om permanent opholdstilladelse, men jeg har efter 4 måneder ikke fået svar. Mit spg. er om jeg stadig kan tage dansk statsborgerskabprøven eller skal jeg vente på svar først? :) -
Skriftlig fremstilling i dansk
ForumindlægEr der nogen, som har et par eksempler på den skriftlige fremstilling i dansk til eksamen. Jeg kunne nemlig godt tænke mig at se, hvor den kan sættes op etc. Det er ligegyldigt, om det er et essay, novelle eller noget andet - bare et eksempel. På forhånd tak :) Go’ weekend -
Ord på dansk (Purisme)
ForumindlægJeg er ved at skrive et essay og vil skrive:"Ligeledes er purismen kontra ??? (når man gerne vil inddrage mange fremedord) interessant. Purismen betyder jo at man går ind for at fjerne fremmedord og selv finde på ord. Er der nogen der har et forslag til et ord eller noget andet som lyder god... -
Hjælp til dansk fordybelsesområde/ identitet og roller
ForumindlægHey jeg har som sagt trukket identitet og roller til eksamen, men er på helt bar bund med hvilken tekst jeg skal vælge.. Nogen der har nogle ideer til en god og let tekst omkring Identitet?:-)helst nogle korte novelle og kan forklare kort om hvad identitet og roller er for noget -
DHO - dansk historie opgave
ForumindlægHejsa, Jeg er igang med at skrive DHO - og så vil jeg bare lige spørge om der er en sød sjæl der ville fortælle mig hvor langt man regner med en redegørelse fylder, vurder og analyse?
