Søgning på: biologi pensum. Resultater: 6041 til 6060 af 11183
  • PCR-primer

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder med en biologi-opgave hvor jeg skal angive en PCR-primer, der anvendes ved opformering af at stykke DNA, som jeg har vist på en figur. Er der en der kan forklare mig hvordan man gør det. Tak.
  • Hjælp til synopsis!!!

    Forumindlæg
    Har fået en AT-synopsis hvor jeg skal krydse fagene: Tysk/Naturgeografi eller Tysk/Biologi. Med overemnet "Madkultur". Nogle der har nogle gode forslag til hvad jeg kan skrive om?
  • Hjælp til hvad jeg skal skrive om i min synops?

    Forumindlæg
    Har fået en AT-synopsis hvor jeg skal krydse fagene: Tysk/Naturgeografi eller Tysk/Biologi. Med overemnet "Madkultur". Nogle der har nogle gode forslag til hvad jeg kan skrive om?
  • Proteinsyntesen

    Forumindlæg
    Jeg har i biologi fået stillet spørgsmålet:Redegør detaljeret for proteinsyntesen.-Hvad sker der i cellekernen, hvad sker der i ribosomerne.Jeg håber at nogen kan give en hjælp.På forhånd tak.-Anders
  • srp-hjælp

    Forumindlæg
    hej derude jeg vil bare spørge om der er nogen der kan rette min srp-opgave. jeg skriver om brystkræft. hvis nogen har styr på biologi og kemi vil det være perfekt
  • lavers vandoptagelse. hjælp

    Forumindlæg
    hej. jeg er igang med en biologi rapport hvori der indgår et spørgsmål som ikke er min stærke side - så jeg håber i vil hjælpe mig. hvilken betydning har vandoptagelsen for lavers vækst? håber i vil hjælpe mig
  • Oplæsning til eksamen

    Forumindlæg
    Hej folkens...Kort og godt; hvordan læser i op til eksamen? - navnlig biologi som jeg snart skal op i! umiddelbart har jeg tænkt mig at læse et emne op hvorefter jeg gennemgår det med spørgsmål etc...
  • Økotaksikologi

    Forumindlæg
    Hejsa...er i stor nød, skal op til mundtlig biologi eksamen A-niveau!er der nogle der evt. sidder inde med nogle gode biologinotater til emner som økotoksikologi? ville være en virkelig stor hjælp...
  • Terminsprøver

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har terminsprøver hele næste uge, hvor der også er biologi og geografi med denne gang. Ved i hvad prøverne handler om. Altså er det sådan generalt om fagene eller er det specifikke emner? Hvad kan man øve på? :)
  • Hjælp til forklaring af figur.

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg sidder og kan ikke finde hovede eller hale i en biologi opgave, håber nogen vil hjælpe mig med at forstå figuren best muligt. Opgave formulering er vedhæftet. Tak på forhånd.
  • IDEER-> til 3.års opg. i bio?

    Forumindlæg
    Hey folkens..Jeg tænkte på om der er nogen der har evt. emner i biologi som ville være gode at skrive om. Kunne godt bruge lidt hjælp, så håber der er nogen derude, som kan hjælpe mig..På forhånd tak..
  • eksamensopgave august 1994

    Forumindlæg
    hej... så er der igen problemer med biologien. Denne gang vil jeg godt have hjælp til denne opgave:http://www.lokal.herlev-gym.dk/laererne/MW/2BI/opgaver/skr1.pdfForstår ikke lige halt hvad det er at tetracyklin gør ud over at den selvfølgelig hæmmer proteinsyntesen.
  • Hvad er ligningen for anaerob respiration?

    Forumindlæg
    Jeg skal snart til eksamen i biologi, men kan ingen steder finder formlen/ligningen for anaerob respiration, hvor der dannes mælkesyre. På forhånd mange tusinde tak for svar
  • B-Cellekræft

    Forumindlæg
    Har du løst denne opgave, eller ved du et sted, hvor man evt. kan finde opgavebesvarelsen? \nhttp://laerer.aarhusakademi.dk/AARh/intranet/fagene/biologi/Roholt/Eksamenss%E6t/aar1999/august/opgave%202.PDF
  • Blodtryk og puls

    Forumindlæg
    Hej venner. Jeg har to spørgsmål jeg gerne vil have hjælp med til, at besvare i biologi. På forhånd tak :) . - Hvorfor har rygning og motion indvirkning på puls og blodtryk. - Beskriv den biologiske forklaring på indvirkningen
  • Kloge mennesker vil læse rette min synopsis??

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal aflever min synopsis (2.g årsprøve) idag inden kl. 15 Den handler om fedme og sukkersyg Dansk A og Biologi A
  • AT-fremlæggelse: metode

    Forumindlæg
    Jeg skal snart til eksamen i AT og vil høre, hvor meget tid man skal bruge på at snakke om metode, og hvad det helt præcist er, man skal fortælle? Hvis man f.eks. i biologi bare har læst bøger, som andre har skrevet, hvordan diskuterer man så den biologiske metode?
  • Metode

    Forumindlæg
    Til AT - eksamen Skal man da sige fagets metoder, eller de metoder som man selv har brugt? Jeg har kun brugt redegørelse - analyse - diskussion, da jeg har arbejdet med andre resultater. JEg skriver i biologi og historie.
  • AT - Rejser, opdagelser og foradnrigner

    Forumindlæg
    Ligesom alle andre skal jeg også skrive en synopsis. Jeg har valgt Darwins teorier, biologi og historie. Er der nogen der kan komme med bud på diverse problemstillinger, samt underspørgsmål?
  • Anybody som kender til en metode hvorved man kan adskille proteiner?!

    Forumindlæg
    Hej... Jeg sidder lige med en svær biologi opgave, jeg kan ikke rigtig finde frem til en metode hvorved man kan adskille proteiner, som fx indgår i en virus.. Anybody?!