Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 6081 til 6100 af 14099
  • "SRP" Den Spanske Syge

    Forumindlæg
    Hej kender i nogen, der har skrevet SRP i Historie A og Biologi A, hvor emnet er den spanske syge ? Mangler inspiration.. Hvis du kan hjælpe så skriv til min INDBAKKE.. På forhånd tak
  • Energidrik medføre død?

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg undrer mig lidt over om man kan dø, hvis man drikker en energidrik hver dag? Jeg er nemlig lidt bange for om man kan. (Jeg har ikke biologi, så gerne omformuler det så jeg forstår det)
  • Retter opgaver gratis

    Forumindlæg
    Hej jeg er en fyr på 17 som går i 1. G Jeg retter gratis Biologi- og Fysikopgaver på 7, 8 og 9 klasse. Send mig en mail: hjelptilopgaver@gmail.com
  • klorofylmutanter i byg

    Forumindlæg
    Hej I min biologi rapport ( som omhandler byg ) skal jeg besvare følgende spørgsmål: Hvorfor dyrke Viridis-frøene på 3 forskellige måder? og Hvad kan forårsage mutationer? På forhånd tak
  • HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej alle :-) Skal til, at skrive min SRP og har valgt Anoreksi - Biologi og psykologi. Min lærer har bedt mig om at finde nogle mulige overordnede spørgsmål. Har i nogle forslag til hvad det kunne være. På forhånd tak :)
  • Hvordan tegner man en stregformel?

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal snart til NV-eksamen i biologi og kemi. Jeg vil bare lige høre hvordan man tegner en stregformel for et stof. Er der en regel til hvordan man skal gøre eller har hvert et bare et helt tilfældig stregformel? På forhånd tak :)
  • Algegiftstof - indtagelse spørgsmål.

    Forumindlæg
    Hej folkens. I Min biologi aflevering har jeg fået dette spørgsmål: Forklar, hvorfor indtagelse af algegiftstoffet fra Anabaena kan forårsage muskelkramper: Nogle der kunne forklar mig hvorfor dette er tilfældet? :)
  • Valg af sag

    Forumindlæg
    vil så gerne skrive i psykologi og biologi men er simpelthen på barbund, hvad angår SAG?? er der ikk nogle med umiddelbare ideer der kan skrive.. så har jeg lidt at tænke over! på forhånd tak..
  • Parkinson

    Forumindlæg
    Hej..Jeg skal til at skrive 3.g-opgave i biologi om parkinson, og ville derfor høre, om der er nogle, der har nogle nyttige links eller eksempler på bøger, som jeg skulle anskaffe mig.På forhånd tak :)
  • Rejsen - ekstremsport

    Forumindlæg
    Jeg vil gerne skrive om ekstremsport - ved ikke om det bliver idræt eller biologi og dansk. Men tænke om nogen ved om man kan få en dagbog fra eksempelvis en bjergbestiger, og bruge den til danskdelen?
  • Psykologi

    Forumindlæg
    Jeg skal finde den psykologisk og psykiatrisk tilgang til skizofreni og forskellen for de to? altså hvorfor tror psykiatrien på biologi og hvorfor tror psykologiske på det noget der sket med dig? kan i hjælpe :)
  • Proteinsyntesen

    Forumindlæg
    Jeg har i biologi fået stillet spørgsmålet:Redegør detaljeret for proteinsyntesen.-Hvad sker der i cellekernen, hvad sker der i ribosomerne.Jeg håber at nogen kan give en hjælp.På forhånd tak.-Anders
  • SPANSKE SYGE

    Forumindlæg
    Hej Folkens jeg har brug for Noter til Spanske syge! Fag kombination: Biologi og Historie skriv gerne i min indbakke hvis du har noget jeg kan bruge På forhånd tak :)
  • srp-hjælp

    Forumindlæg
    hej derude jeg vil bare spørge om der er nogen der kan rette min srp-opgave. jeg skriver om brystkræft. hvis nogen har styr på biologi og kemi vil det være perfekt
  • PCR-primer

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder med en biologi-opgave hvor jeg skal angive en PCR-primer, der anvendes ved opformering af at stykke DNA, som jeg har vist på en figur. Er der en der kan forklare mig hvordan man gør det. Tak.
  • Terminsprøver

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har terminsprøver hele næste uge, hvor der også er biologi og geografi med denne gang. Ved i hvad prøverne handler om. Altså er det sådan generalt om fagene eller er det specifikke emner? Hvad kan man øve på? :)
  • Hjælp til synopsis!!!

    Forumindlæg
    Har fået en AT-synopsis hvor jeg skal krydse fagene: Tysk/Naturgeografi eller Tysk/Biologi. Med overemnet "Madkultur". Nogle der har nogle gode forslag til hvad jeg kan skrive om?
  • Hjælp til hvad jeg skal skrive om i min synops?

    Forumindlæg
    Har fået en AT-synopsis hvor jeg skal krydse fagene: Tysk/Naturgeografi eller Tysk/Biologi. Med overemnet "Madkultur". Nogle der har nogle gode forslag til hvad jeg kan skrive om?
  • Oplæsning til eksamen

    Forumindlæg
    Hej folkens...Kort og godt; hvordan læser i op til eksamen? - navnlig biologi som jeg snart skal op i! umiddelbart har jeg tænkt mig at læse et emne op hvorefter jeg gennemgår det med spørgsmål etc...
  • Økotaksikologi

    Forumindlæg
    Hejsa...er i stor nød, skal op til mundtlig biologi eksamen A-niveau!er der nogle der evt. sidder inde med nogle gode biologinotater til emner som økotoksikologi? ville være en virkelig stor hjælp...