Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 6141 til 6160 af 14099
-
Arvegang
ForumindlægHej Er der nogle som kan hjælpe opgave 5 i dette sæt, http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/roholt/Eksamenss%E6t/aar2011/maj/opgave%203_110531.pdf Ved ikke hvor og hvordan jeg skal starte -
bøgens bladareal - haster!
Forumindlæghej jeg er igang men en biotopundersøgelse i biologi, en der skal afleveres. jeg skal regne et bøgetræs bladareal ud, og jeg ved hverken hvad bladarealet er, eller hvordan man regner det ud... kan nogen mon hjælpe??! på forhånd mange tak:) -
SSO - Hjælp!
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive SSO i biologi - Barnløshed. Jeg søger en der kan læse min opgave igennem og rette den når jeg har skrevet den færdig.. -
EMPIRISK DEDUKTIVE METODE ? Hjælp :(
ForumindlægHej venner,, Kan man bruge den empiriske deduktive metode indenfor faget biologi, hvis man har taget udgangspunkt i bøger og teorier indenfor hvordan en sygdom påvirken kroppen ?? Mvh Student -
kigge SSO igennem
Forumindlægjeg vil gerne høre om nogle kan rette min SSO igennem, jeg skriver om kost og ernæring i biologi A?? har rigtig meget brug for hjælp:-( -
Biolgi spørgsmål
ForumindlægHåber at nogen kan give mig et konkret svar på dette spørgsmål da jeg sidder midt i en 24-timers eksamen i biologi: Hvad menes der med KVÆLSTOFGØDNING? - hvad hører under dette? -
Mundtlig prøve
ForumindlægHej! :) Kan man tage en mundtlig prøve igen, hvis man ikke har dumpet? :) Jeg fik 7(13 tals skalaen) i Biologi, ved I om jeg kan tage prøven igen? :) -
Plate respiration
ForumindlægHej, jeg sidder her og skal forberede mig til min biologi eksamen. Jeg skal op i Fotosyntese og respiration, og jeg vil høre om der er nogle der kan forklare mig på en meget enkelt måde, hvordan en plante respirerer om dagen og om natten? -
Planteceller
ForumindlægHej :) Jeg skal i biologi skrive en opgave om celler. Jeg kan dog ikke finde noget om plantecellen :( Det eneste jeg har er om dens formering og dens opbygning. Hvad ved i om plantecellen? :) -
kroppens brug af ilt
ForumindlægHej, skal til eksamen i biologi tirsdag, og vil derfor gerne vide, hvad kroppen skal bruge ilt til. Det eneste jeg kan finde frem til, er at musklerne skal bruge ilt. Hjælp mig please :P -
Stoffer i blodkredsløbet
ForumindlægHej jeg sidder og forbereder mig til Biologi eksamen (C niveau) Så ville spørge om der nogen der kunne svare på følgende spørgsmål: Blodkredsløbets transport af stoffer og disse stoffers funktion i kroppen. Tak på forhånd :-) -
HJÆLP TIL EKSAMENProjekt
Forumindlæghey..jeg skriver om 1.verdenskrig i historie og og har valgt at inddrage følgende fag: kemi og biologi er der nogen af jer der kunne kommer med et forslag om hvad et evt. problemformelering kunne? mange tak på forhånd. -
haster
Forumindlæghej,..jeg skriver om 1.verdenskrig, og har valgt at indrag kemi og biologi fordi emnet er brugen af giftgasser.. har i nogle forslag til hvad et evt. problemformulering kunne være? mange tak på forhånd. -
bio-terminsprøve
ForumindlægJeg skal op i biologi imorgen.. jeg ved den stor opgave kommer til at være indenfor økologi.. er her nogen der har nogle gode opgaver eller notaer til økolog? -
valgfrit projekt
ForumindlægHej jeg skal vælge et emne til et valgfrit projekt i biologi. Hovedemnet er kroppen og sundhed, og der skal vælges et underemne. Der skal skrives to rapporter med forsøg. Nogle der har et godt forslag?? På forhånd tak -
Ionbalancen i cellerene
ForumindlægHej :) Har et biologi spørgsmål hvor jeg skal analysere og forklar forsøgsresultaterne vist på figur 1A og 1B. Er der nogen som kan hjælpe mig med dette, da jeg ikke kan se hvad der sker. Har vedhæftet figuren! -
Algevækst og absorbans..
ForumindlægHej jeg sidder og skal skrive biologi rapport. Men kan ikke rigtig finde ud af at fordybe mig i teori delen, mht hvad absorbans egentligt er. Nogle der kan hjælpe mig? -
Biologiprøve om?
ForumindlægHejsa. Jeg står og skal have biologi prøve imorgen tidlig kl 8.00 . Jeg ved det skal handle om Kredsløbet og noget i den stil. Nogle der ved, hvad jeg skal læse på, til imorgen? -
fagbegreb
Forumindlæghvad betyder det her i biologi et "fagligt begreb" nærringstoffer opbygning: fænomener: bestandele henstande 17. egenskber 18. Et molekyle 19. genstand. r -
Mundtlig eksamen
ForumindlægHej. Jeg skal op i mundtlig biologi på højniveau om nogle dage. Tænkte på om nogle af jer havde nogle omfattende noter jeg evt. kunne kigge bruge. På forhånd tak.
