Søgning på: analyse af digte. Resultater: 6661 til 6680 af 26633
-
notes in handy
ForumindlægHeyDet er eksamenstid og engelsk eksamen kryber sig nærmere. Er der derfor nogle der skulle ligge inde med noter til følgende:- Next Door- North London Book of the Dead- The Ancient Mariner(digt)- Macbeth Act 4, scene 1- The Sabbath(digt)Jeg har selv noter, men det er altid rart at have noget at ... -
strofe eller vers
ForumindlægHej, Jeg sidder og er lige nu igang med at analysere en sang, og jeg er en smule forvirret... Hvad kaldes strofer? hvad kaldes vers? og der er jo også noget der hedder verselinjer? fx. du danske sommer, elsker dig, skønt du ofte har sveget mig. snart kolde farver i sky og vand, snart nøgne piger ... -
Forskel på lyrik og poesi ?
ForumindlægHej :) Jeg har lige skrevet et digt fra romantikken og så siger min lærer at den næste opgave bliver at: "skrive det digt om fra lyrik til poesi" Hvad er poesi ? og hvad kunne man lave om fra lyrik til poesi ? på forhånd tak -
DHO dansk, help me:)
ForumindlægHejsaaa nogle der har nogle råd til denne opgave? Er i 2.g og skal skrive en dho-opgave om Abrosius Stubs digt og Den Moderne Følsomhed :-) Digtet hedder "Jeg laver tynd Caffe" hvorfor er den relevant for denne epoke?? Seriøst, help me... -
1. verdenskrig
ForumindlægHey, Er der nogen der kan hjælpe med at besvare dette spørgsmål, eller nogen der kender nogle tekster/kilder om dette? Hvordan var forfatters og digters syn på første verdenskrigen? -
Fædrelandssangen - fortæller.
ForumindlægHejsa. Jeg sidder og analyserer fædrelandssangen, og jeg behøver jeres hjælp. Vil i sige, at der er en alvidende fortæller i? Mvh -
Kun en Time
ForumindlægHej Jeg skal analysere digtet kun en time af Emil aarestrup. Jeg er lost i 4 strofe - resten af analysen har jeg styr på så det er blot en opklaring på hvad der sker i strofe 4 jeg har brug for hjælp til at opklare Lange Nætter, korte Dage, Medens Aarene de rulle, Ingen Sol, en evig Kuld... -
opsætning af citater
ForumindlægEr ved at skrive dansk stil om et digt, men hvordan kan man stille det pænt op, mhs til citater osv. Og skal man også skrive reference på og hvordan?Nogen som har nogen gode forsalg?? -
HJÆLP!!!!!
ForumindlægHej Jeg skal analysere talen "The Ballot or the Bullet" af Malcolm X. Jeg har virkelig svært ved at komme i gang og der er slet ikke noget materiale om det på bibliotekket eller nogen andre steder.. Er der ikke nogen der har analyseret talen som vil fortælle mig hvordan man gør? Jeg vil... -
SSO digtanalyse
ForumindlægHej jeg har skrevet herinde før.. jeg skal analysere "liljen og dugdråben" af staffeldt... og har læst de 2 opgaver der ligger herinde, men jeg syntes de er utrolig tynde i det. Jeg er kørt lidt fast og vil gerne havde et godt greb i den... er i nogle der evt har analysteret den på klas... -
Harold's Leap - noter
ForumindlægHej,Jeg skal til årsprøve i mundtlig engelsk på tirsdag (dvs. i morgen), og så har jeg lige nu til min store glæde opdaget at jeg ikke har noter til digtet "Harold's Leap". Da digte ikke lige er min kop te, tænkte jeg på om der var nogle her, der var indehaver af nogle fine noter de... -
Maja Lee Langvad - "Dette er DANSKERLOVEN"
ForumindlægHej alle. Jeg skal analysere digtet "Dette er DANSKERLOVEN" af Maja Lee Langvad. Jeg kan slet ikke komme i gang, da jeg synes det er meget svært at analysere digtet. Dette ville være en kæmpe hjælp, hvis nogen ville hjælpe. Digtet lyder sådan her: Dette er DANSKERLOVEN: 1.Du skal ik... -
Klaus Rifbjerg fødsel
ForumindlægHej folkens, jeg har et stort problem. Jeg skal analysere og fortolke digtet fødsel af Klaus Rifbjerg.. er der nogen der kan hjælpe mig.. jeg skal fremlægge om det ..Please !! mange tak .... -
GULDHORNENE
ForumindlægJeg har et dilemma jeg kan ikke finde ud af at oversætte digtet "Guldhornene" fra Adam Oehlenscläger det ville være super fedt hvis nogen viste hvad man kunne gøre på forhånd tak kh annahuus -
Nogle der vil hjælpe mig med mit projekt
ForumindlægI det jeg skal lave projekt i religion omkring : Islam, suffismen og Rumi som vil jeg gerne spørger om ikke nogle af jer kan komme med et; underemne, lille værk, digt mv som jeg kan arbejde med . Emnet skal bruges i forbindelse med fagene dansk og religion b til eksamensprojektet på hf hvor... -
konfrontation
ForumindlægHej, er der nogle, som ligger inde med en god analyse, af et af digtene, fra Klaus Rifbjergs samling "konfrontation": Skal analysere et digt, men har svært ved at komme i gang, så mangler lidt god inspiration:-) -
Easter 1916
ForumindlægHey Jeg har et digt i engeslk som hedder "Easter 1916" af W.B. Yeats. Er der nogle, der har en analyse af dette digt? Lige meget om det er på dansk eller engelsk. Søger specielt en analyse af 3. afsnit! -
Lige et lille spørgsmål til dansk
ForumindlægJeg arbejder i AT med fagene Dansk og Fysik, hvor jeg i dansk skal analysere nogle digte, men hvad er det vigtigste at fortælle om til eksamen? Man kan jo ikke fremlægge en hel analyse of fortolkning når der er tale om 2-3 digte?? Endvidere har man kun 10 min. taletid.. -
hymne til min barndoms gader
Forumindlæghej alle sammen er der nogen der kan finde digtet: hymne til min barndoms gade. da jeg ikke kunne finde det (leder stadig)?? -
Litterær artikel af digtsamling
ForumindlægHvis man skal lave en litterær artikel af en digtsamling, skal man så bare tage udgangspunkt i én af digtene, eller hvordan?
