Søgning på: biologi pensum. Resultater: 6821 til 6840 af 11183
-
SDU - jura
ForumindlægJeg ville helst læse jura i KBH, men pga. jeg lider af socialfobi/socialangst, vil det være meget svært for mig at gennemføre studiet dèr med den nye studiereform. Mit spørgsmål er derfor hvordan undervisningen med jura foregår på SDU? Bliver man TVUNGET ind i studiegrupper som på KU, ... -
HJÆÆÆÆLP..
ForumindlægJeg har fysik eksamen imorgen, og de seneste par dage har jeg spurgt folk,søgt på nettet været på bibloteker, men, der er ingen der kan hjælpe mig. mit pensum: salte og ioner magnetisme alkohol radioaktivitet jeg kan ikke finde nogle forsøg i alkohol, og kan man overhovedet lave forsøg i radio... -
SRP HJÆLP- EMNER
ForumindlægHej! jeg skal til at skrive SRP, men kan simpelthen ikke finde et godt emne.. Vil rigtig gerne skrive i Mat A, og havde tænkt på MAT A/ Samf A eller MAT A/ Histoie A.. Eller er det klogest at skrive i et A- og et B-fag, så der ikke er de "store" forventninger af en? ... -
Tysk . noter ?!
Forumindlæghej alle i flinke medstuderende ! Jeg skal til mundtlig eksamen i tysk A-niveau inden så længe. Men jeg har ikke været den mest flittige til at tage notater , så hvis der tilfældigvis var nogen , som havde læst de samme tekster som er mit pensum , ville jeg være glad ! Stamm: Jedermannsrecht G... -
eksamen
Forumindlæghey alle.. jeg skal til eksamen i fysik og er lidt i tidsnød, så hvis nogen har noter må de meget gerne lægge det ind! pensum: 1. bevarelsessæstninger og stød 2. newtons love, bevægelse med konstant acc. og harmonisk bevægelse 3. cirkelbevægelse og gravitation 4. energiomsætning og potentiel ene... -
Matematik - hvordan?
ForumindlægHej. Jeg skal på fredag op i årsprøve i mundligt matematik (A), 1.g. Jeg skal til at i gang med at læse pensum. Jeg finder bla. beviser, jeg vil bruge i hvert enkelt emne, jeg kan komme op i. Men mit problem er, at jeg ikke ved hvordan man sådan "gør". Altså når man er oppe. Hvad start... -
Odysseus
ForumindlægHej alle. Troede ellers jeg havde forstået noget, men nu når jeg læser pensum op i Homers: "Odysse" kommer jeg i tvivl. Altså: bl.a. i 5 og 6 sang, hører vi hvordan Poseidon prøver at få Odysseus ned, når han er ude og sejle. Dette fjendskab troede jeg var fordi Odysseus havde boret en... -
Aeneiden + Homer
ForumindlægHej ! Jeg har fået opgivet i pensum følgende: Under læsningen af Vergils Aeneide, vil der være fokus på på forskelle ml. skriftlig og mundtlig epos. Samtidig skal der redegøres for at virgils epos på den ene side trækker på Homer og på den anden side er skrevet i en helt anden og langt mere pol... -
Guld korn-
ForumindlægHejsa jeg forbereder mig til eksamen, og mit pensum er følgende: -Romeo & Juliet -Shawshak redemption -Harrison bergeron -Our son Mark -Dead man walking -Moll magee -38 who saw a murder -Conditions of the working class Så hvis nogen har nogle guld korn, tema/budskab samt perspektivering til ove... -
RSA-kryptering
ForumindlægHej folkens Sagen er den at jeg snart skal til mundtlig eksamen i matematik 1-årig forløb til A-niveau. I mit pensum indgår RSA-kryptering, som jeg ikke rigtigt har styr på. Så jeg ville høre om der var nogen der kunne fortælle om principperne i RSA-kryptering på en meget letforståelig måde? Sam... -
Reformen: Naturgeografi Eksamen
ForumindlægMin lærer har udleveret en række mulige psørgsmål lignende dem, som vi får til eksamen. I en del af spørgsmålene udbedes der en redegørelse af specifikke naturkatastrofer - som f.eks. orkanen Katrina. Denne har vi imidlertid aldrig gennemgået, og hvis jeg havde fået disse mulige spørgsmål, vil... -
Arginusser Processen?
ForumindlægEr der nogen der kan sige noget interessant om den? Har den på pensum, men synes umiddelbart den er lidt svær. overvejer selv disse temaer: Uoplyst kontra oplyst Xenofon var ligesom platon elev hos sokrates --> perspektivering til hulebilledet: mennesket har svært ved at komme ud af deres uvid... -
Van der Waal + Gasser
ForumindlægHejsa... Skal skrive SRO om Van der Waals ligning for gasser samt ideal gas ligningen... Sidstnævnte er pensum og er dermed irrelevant... Jeg har lidt brug for nogle links... Har selvfølgelig søgt på google og har fået et par bøger af lærerne... Men det meste jeg finder er på engelsk... og jeg e... -
Fysik på A eller kemi på A(fordele og ulemper)
ForumindlægHej jeg er i den situation at jeg snart skal vælge, hvilket fag jeg vil have på A-niveau og jeg har virkelig svært ved at vælge mellem kemi og fysik. Håber nogle kan forklare, hvilke fordele og ulemper der er ved et af fagene og hvilken forskel der er fra B-niveau. Jeg kan lide begge fag, så jeg ... -
Genotype - hvad er det for noget narreværk?
ForumindlægHalløjsovs Har efterhånden søgt en del, vores pensum (i-bog) inklusiv, om genotype. Nogle steder står der blot det er gensammensætning, andre steder at det er det, som bestemmer individets arv og egenskaber og jeg har blot skrevet, at det sammensætningen af de enkelte bogstaver, som koder for... -
Positioning: The Discursive Production of Selves
ForumindlægHej allesammen :) Jeg sidder og læser til eksamen i psykologi.. Og som opgivet pensum er der blandt andet en dejlig lille lækker sag i form af Davies, harré og harré videnskabelige artikel ved navn : Positioning: The Discursive Production of Selves. Er der nogle kloge hoveder som kender til denn... -
Mundtlig eksamen, B-niveau
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i matematik, HHX, B-niveau om en uge. Jeg ved at nogle hold, får spørgsmålene udleveret før eksamen, men så heldige har vi desværre ikke været, og jeg synes derfor det er helt uoverskueligt, hvad jeg skal kunne og hvor jeg skal begynde, selvom vi selvfølgelig har få... -
Eksamenseksempel?
ForumindlægHejsa.. Jeg står og skal op i mundtlig VØ-B her på torsdag.. Det har jeg det egentlig fint nok med, men i vores gennemgang af pensum har vi udelukkende fokuseret på den skriftlige som vi afholdte før jul, vi har ikk haft timer siden og derfor mulighed for at spørge til den mundtlige eksamen.. Vil... -
Kim Fupz Aakeson
ForumindlægHej. Er i gang med dansk eksamen, og mangler hjælp til bogen "Mor" af Kim Fupz Aakeson. Mangler at perspektivere mit pensum lyder således. Og har i evt. emner jeg kan komme ind på nu hvor det er en billedbog. Alting og Ulla Vilstrup (roman) Rene hjerter (film) Verdens grimmeste pige... -
Råd til den mundtlige eksamen
ForumindlægHej allesammen, Jeg afslutter 2. g lige om lidt og skal aflægge eksamen i mundtlig engelsk den 20. juni. Jeg er derfor i gang med at planlægge min læseferie, men udover at få snakket en masse engelsk og opsummeret pensum, så ved jeg ikke rigtigt, hvordan jeg ellers kan forberede mig. Har I nogle...
